- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

تسلا تولید انبوه Cybertruck را به تعویق می‌اندازد

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛به نظر می رسد باز هم زمان اعلام شده از سوی تسلا برای عرضه Cybertruck جدیدش به تعویق افتاده و این شرکت دوباره بدقول شده است.

  تسلا هرگز در رعایت ضرب الاجل‌ها خوب عمل نکرده است، بنابراین جای تعجب نیست که پیکاپ برقی این شرکت یعنی Cybertruck کمی دیر عرضه شود. اخیراً، خبری که راجع به برنامه تولید ۲۰۲۲ تسلا بوده از وب سایت آن حذف شد و رویترز اکنون گزارش می‌دهد که تولید این خودرو تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ آغاز نخواهد شد. Cybertruck ابتدا در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و تسلا قول داده بود که این وسیله نقلیه در اواخر سال ۲۰۲۱ از خطوط تولید خارج شود. سپس در آگوست همان سال، تولید کامل آن تا مدتی در سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاد. اکنون، به نظر می‌رسد این مهلت لغو شده، زیرا تغییراتی هم در صفحه سفارش Cybertruck توسط Edmunds مشاهده شده است.

چرا باز هم Cybertruck  به تولید انبوه نرسید؟

بر اساس اعلام یک منبع موثق، این تاخیر در نتیجه تغییر ویژگی‌ها و عملکرد‌ها است که تسلا برای جذاب‌تر کردن خودرو در بازار رو به رشد پیکاپ‌های الکتریکی در محصولش استفاده می‌کند. درباره رقبای این پیکاپ تسلا باید گفت که فورد اخیراً متعهد شده است که تولید F-۱۵۰ لایتنینگ خود را دو برابر کند و می‌گوید عرضه آن در نیمه اول سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. ریویان، تازه وارد پر سر و صدا، سرانجام ارسال اولین R۱T خود را به مشتریان آغاز کرد در حالی که برند‌هایی مانند Hummer و Chevy کامیون‌های برقی خود را برای عرضه در اواخر سال ۲۰۲۲ و اواخر سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی کرده اند.

عوامل دیگری که ممکن است در این تاخیر نقش داشته باشند عبارتند از چالش‌های خارجی، مانند همه‌گیری مداوم و کمبود جهانی تراشه که همه خودروسازان را تحت تاثیر قرار داده و همچنین مشکلات خاص Cybertruck. ظاهر زاویه‌ای خودرو بحث‌برانگیز است، اما مطمئناً با چالش‌های طراحی منحصربه‌فردی مانند مشکل ایجاد یک برف پاک کن بزرگ برای پوشاندن شیشه جلوی ماموت همراه است.

Cybertruck تسلا

افزایش تولید در Cybertruck نیز ممکن است یک اولویت نسبتا کم برای تسلا باشد، زیرا سایر وسایل نقلیه آن سال‌های فوق العاده‌ای داشته اند. به عنوان مثال، مدل ۳ اولین خودروی برقی بود که برترین نمودار فروش ماهانه در اروپا را به خود اختصاص داد، در حالی که این شرکت نزدیک به ۱ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۱ تحویل داد که این امر افزایش چشمگیر ۸۷ درصدی در سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا قول داده است که در تماس بعدی تسلا، به روز رسانی نقشه راه محصول را برای Cybertruck به اشتراک بگذارد که گفته می‌شود برای ۲۶ ژانویه برنامه ریزی شده است و این یعنی زمان زیادی تا آن تاریخ باقی نمانده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران