کمربند ایمنی خودروها کشنده است؟
کد خبر: ۶۱۵۸ | تاریخ انتشار : ۰۷-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

کمربند ایمنی یکی از امکاناتی است که سالیان بسیاری در خودروها استفاده می‌شود، اما بعضی‌ها بر این باورند که در تصادفات و یا سانحه‌هایی مانند آتش سوزی ممکن است شما را در خودرو گیر بیاندارد، اما آیا این باور درست است؟

به گزارش ماشین نیوز ؛کمربند ایمنی مانند یک فرشته نجات در تصادفات عمل می‌کند. این وسیله باعث می‌شود تا شما در هنگام تصادفات از صندلی خود جدا نشوید و از برخورد شدید با داشبورد یا شیشه جلو جلوگیری می‌کند.

اما برخی بر این باور هستند که کمربند ایمنی می‌تواند گاهش کشنده باشد، مانند مواردی که خودرو در حال غرق شده یا آتش سوزی است، اما این امر چقدر صحت دارد؟

بر اساس تحقیقات، ۵۴ درصد از آمار تلفات در تصادفات به دلیل بسته نبودن کمربند ایمنی است. بستن کمربند باعث کاهش ۴۵ درصدی مرگ در تصادفات می‌شود و سرنشینان را از آسیب دیدگی‌های جدی مانند شکستگی مصون می‌دارد. بر اساس همین تحقیقات تنها کمتر از ۱.۵ درصد از سوانح خودرویی مربوط به غرق شدگی و آتش سوزی می‌شود.

اما این حقیقت که در برخی موارد هنگامی که خودرو در حال آتش سوزی یا غرق شدن است ممکن است کمربند ایمنی موجب گیر افتادم شمات بشود، انکار ناپذیر است. اما هنگامی که به آمار بالا نگاه کنیم، می‌بینیم که فواید بستن کمربند ایمنی بسیار بیشتر از ضررهای آن است.

از طرف دیگر احتمال این که خودرو دچار غرق شدن یا آتش سوزی شود بسیار بسیار کمتر از تصادفات جاده است و در تصادفات جاده‌ای، این کمربند ایمنی است که جان شما را نجات می‌دهد. البته که ممکن است در اثر فشاری که کمربند ایمنی به قفسه سینه وارد می‌کند شما دچار آسیب دیدگی شوید اما مسلما یک شکستگی در قفسه سینه بسیار بهتر از مردن در خودرو است.

 

منبع: خودروکار

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=6158

دیدگاه شما

آخرین اخبار