بهمن دیزل موفق به کسب رتبه A موسسه اعتباری (پایا) شد
کد خبر: ۶۲ | تاریخ انتشار : ۱۳-۱۰-۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

براساس گزارش تدوین شده توسط گروه کاری رتبه بندی و نظر کمیته رتبه بندی، رتبه اعتباری بلند مدت A و رتبه بندی اعتباری کوتاه مدت A1 به بهمن دیزل (سهامی عام ) از شرکت های زیر مجموعه گروه بهمن تخصیص داده شد و در حال حاضر گروه بهمن تنها گروه خودروساز کشور است که توانسته رتبه اعتباری A پایا را کسب کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛دریافت رتبه اعتباری بالا می تواند در جهت دهی و گرایش سیستم های اعتباری بازار سرمایه بسیار موثر باشد و در زمان دریافت تسهیلات این رتبه بندی ملاک قرار خواهد گرفت. این رتبه بطورغیرمستقیم نماینگر نسبت های بدهی شرکت میباشد وتوان و قدرت شرکت درپاسخگویی به طرفهای تجاری محسوب میشود.
کسب رتبه اعتباری هم اکنون در بازار سرمایه به عنوان یک قانون شناخته شده و این رتبه می تواند به صورت قانونی ریسک شما را پایین بیاورد و شما به جای آنکه با وثایق بالایی تامین مالی انجام دهید از این طریق میتوان بخشی از تامین مالی خود را رو بدون وثیقه و ضامن تهیه کنید.
وزارت صنعت، معدن و تجارت “دستورالعمل شاخصهای سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری ( پایا) را برای تجارت داخلی و خارجی تدوین کرده و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیز برای اجرای این دستورالعمل، سامانه ای را طراحی کرده است. طبق این دستورالعمل، چهار حوزه کلی شامل مسئولیت پذیری، وضعیت مالی، وضعیت کسب وکار-کمی و وضعیت کسب وکار-کیفی، در رتبه بندی فعال اقتصادی لحاظ می شود که ارزیابی شاخصهای کسب وکار-کیفی و کمی فعالان اقتصادی به صورت دقیق تر مورد بررسی قرار می گیرد .
یکی از شاخصهای ارزیابی نوع شخصیت مالک اعم از حقیقی یا حقوقی در نظر گرفته شده است که ارزیابی این شاخص، به صلاحیت ها و ترکیب مالکان اثرگذارِ فعال اقتصادی یعنی مالکانی که بسته به سهم سایر مالکان در تصمیم گیریها مؤثرند، توجه می نماید. از این رو گروه بهمن با مدیریت خصوصی مناسبی که برخوردار است، توانسته بر کیفیت تصمیمات اقتصادی تحت مالکیت خود تأثیر مثبت داشته باشد.
از سوی دیگر نظام مدیریت کیفیت یکی دیگر از شاخص ها ارزیابی شده است و بر اساس این معیار گروه بهمن توانسته تمام فرآیندهای گوناگونِ فعالیتِ خود را که منجر به تولید و ارایه محصول یا خدمت با کیفیت می شوند، در نظامنامه خود جای دهد توجه ویژه ای به آنها داشته است.
مشخصه رعایت استاندارد، معیار قابل قبول در سطح ملی یا بین المللی است، گروه بهمن نیز در خصوص هر یک از فعالیتهای اصلی، تولید محصولات، پشتیبانی، ایمنی کار و محیط زیست، از استانداردهای وضع شده پیروی می کند.
همچنین ارزیابی گواهینامه های دریافتی، که با فعالیت اصلی شرکت ارتباط بیشتری دارد، تأثیر بیشتری در نتیجه ارزیابی خواهد داشت که گروه بهمن نیز در این زمینه با کسب گواهینامه های معتبر در زمینه فروش و خدمات پس از فروش توانسته بهترین امتیازات را از موسسه اعتباری پایا کسب نماید.
فعالیتهای عام المنفعه، محرومیت زدایی و فعالیتهای اجتماعی از دیگر شاخص های تاثیر گذار محسوب می شود که گروه بهمن درکنار تولید با کیفیت به جامعه با کیفیت هم توجه ویژه داشته است.
با اعطای رتبه اعتباری A به گروه بهمن، این شرکت می تواند بدون نیاز به رکن ضامن به انتشار اوراق اقدام کند و از این طریق فرآیند تأمین مالی کوتاه‌تر شده و هزینه‌های انتشار اوراق نیز کاهش می یابد. که این امر کاهش هزینه‌های تامین مالی را به دنبال خواهد داشت.
همچنین مقوله رتبه‌بندی اعتباری می‌تواند ضمن ارزیابی وضعیت اعتباری و مالی، هزینه تامین مالی را کاهش دهد.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=62

دیدگاه شما

آخرین اخبار