- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

بزرگ‌ترین انگیزه برای پذیرش خودروهای الکتریکی

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛ تعداد خریداران خودرو در سراسر جهان که به دنبال خرید یک وسیله نقلیه الکتریکی هستند برای اولین بار از ۵۰ درصد فراتر رفته است. بر اساس شاخص تحرک مصرف کننده این شرکت، حدود ۵۲ درصد از خریداران خودرو در سراسر جهان به خودروهای برقی تمایل دارند که نشان‌دهنده افزایش ۲۲ درصدی طی ۲ سال است.

در یک نظرسنجی از ۱۳ هزار نفر در ۱۸ کشور، بیشتر مصرف‌کنندگان به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی، خودروهای برقی را در نظر می‌گیرند. شرکت ارنست اند یانگ افزود که افزایش مجازات در مورد وسایل نقلیه موتور احتراق داخلی نیز برای اولین بار به عنوان یک نگرانی کلیدی ظاهر شده است.

این یافته‌ها نقطه عطفی در بازار جهانی خرید خودرو است. مصرف‌کنندگان به‌طور فزاینده‌ای از نظر اجتماعی و محیط‌زیست آگاه می‌شوند که بزرگ‌ترین انگیزه پشت پذیرش خودروهای الکتریکی است.

شرکت ارنست اند یانگ گفت که خریداران خودرو در ایتالیا، چین و کره‌جنوبی بیشترین تعهد را به خرید خودروهای الکتریکی دارند، در حالی که مصرف‌کنندگان در استرالیا و ایالات‌متحده کمترین تعهد هستند. ۵۶ درصد از خریداران خودرو در سنگاپور، خواهان خرید خودروی برقی هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، حدود ۸۸ درصد از مصرف‌کنندگان جهانی که به دنبال خرید خودروهای برقی هستند نیز مایل به پرداخت حق بیمه هستند و ۳۵ درصد مایل به پرداخت حق بیمه ۲۰ درصد یا بیشتر هستند که با یافته‌های سال ۲۰۲۱ مطابقت دارد.

در مورد رانندگان در سرتاسر جهان که قبلا خودروهای برقی داشتند نیز کمتر نگران مسافتی هستند که خودروهای برقی با یک بار شارژ یا زیرساخت شارژ طی کنند. انگیزه اصلی برای خریداران بار دوم این بود که آنها اکنون برد طولانی‌تری دارند و تنها ۲۷ درصد از دارندگان فعلی خودروهای الکتریکی در مقایسه با ۳۶ درصد از کسانی که در حال حاضر خودروی برقی ندارند. نگران زیرساخت شارژ هستند.