جاده‌ای که خودرو‌های الکتریکی را شارژ می‌کند
کد خبر: ۶۴۹۶ | تاریخ انتشار : ۱۴-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

به گفته شرکت Electreon، اولین جاده‌ای که وسایل نقلیه الکتریکی را هنگام رانندگی شارژ می‌کند، سال آینده رونمایی می‌شود.

به گزارش ماشین نیوز ؛شرکت Electreon، درحال برنامه ریزی ساخت اولین جاده با قابلیت شارژ بی سیم است. این جاده در آمریکا، برای خودرو‌های الکتریکی ساخته خواهد شد. همچنین در حالی که هزینه ساخت جاده‌هایی که می‌توانند خودرو‌های برقی را به صورت بی سیم شارژ کنند، بسیار است، این فناوری می‌تواند برای مسیر‌های اتوبوس، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی یا مسیرهایی که مردم زمان زیادی را در ترافیک می‌گذرانند، مفید باشد.

 شرکت Electreon می‌گوید: پروژه ساخت این جاده آزمایشی است و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، انتظار می‌رود سال آینده در دیترویت، بزرگترین شهر ایالت میشیگان به پایان برسد. براساس اطلاعات دریافتی، این جاده در ابتدا، تنها یک مایل (۱.۶ کیلومتر) طول خواهد داشت.

طبق اطلاعات دریافتی این جاده با کمک یک شبکه زیرزمینی از سیم‌پیچ‌های شارژ که به شبکه انرژی متصل می‌شوند، کار می‌کند. خودرو‌های الکتریکی برای حرکت در این جاده، نیازمند یک گیرنده فعال برق هستند تا در حین رانندگی شارژ مورد نیاز خود را دریافت کنند. سیستم این جاده بدون داشتن گیرنده فعال برق کار نمی‌کند، بنابراین مردم و حیواناتی که از این جاده‌ها عبور می‌کنند دچار برق گرفتگی نمی‌شوند. همچنین این سیستم شامل طراحی ماژولار است که هر سیم پیچ به صورت جداگانه به شبکه متصل می‌شود.

 وسایل نقلیه الکتریکی

میزان شارژ مورد نیاز خودرو در هر کیلومتر به نوع وسیله نقلیه و سرعت حرکت آن بستگی دارد. با توجه به طول این جاده، باتری خودرو‌ها به طور کامل پر نمی‌شوند و به خودرو‌های برقی اجازه داده می‌شود تا قبل رسیدن به ایستگاه شارژ بیشتر حرکت کنند. در صورت نداشتن هزینه مورد نیاز برای شارژ باتری، صاحب وسایل نقلیه می‌تواند بعداً هزینه برق را بپردازد.

جاده‌ وسایل نقلیه الکتریکی

یکی از نمایندگان Electreon ادعا می‌کند که از این فناوری می‌توان در مسیر اتوبوس‌ها استفاده کرد، زیرا مکان‌هایی مناسب برای پیاده سازی سیستم شارژ هستند. زیرا با استفاده از این سیستم در مناطقی که ازدحام ترافیکی زیادی وجود دارد، می‌توان اتوبوس را در هنگامی که در پشت ترافیک توقف کرده است، کمی شارژ کرد. این ایده شبیه یک نسخه از سیستم Powerplay لاجیتک به نظر می‌رسد که به یک پد ماوس مخصوص اجازه می‌دهد تا یک ماوس بی سیم را در حین استفاده شارژ کند.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=6496

دیدگاه شما

آخرین اخبار