تولید خودروی اسپرت با بدنه نانوکامپوزیتی
کد خبر: ۶۶۲۰ | تاریخ انتشار : ۱۷-۰۳-۱۴۰۱ - ۸:۲۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

یک شرکت خودروسازی خودروی اسپرت جدید خود را که در بدنه آن از نانوکامپوزیت استفاده شده، به بازار عرضه کرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛ شرکت خودروسازی بریگز (BAC) تولید نسل جدید سوپراسپرت خودروی مونو خود موسوم به مونو R (Mono R) با عملکرد بالاتر، سبک‌تر و پیشرفته‌تر را آغاز کرده است. این شرکت خودروسازی با استفاده از نانوکامپوزیت اقدام به تولید قطعات و ابزار‌هایی کرده است. استفاده از این نانوکامپوزیت موجب شده تا ضریب انبساط حرارتی در بدنه خودرو بهبود یابد، عاملی که برای این شرکت خودروسازی مهم بوده و می‌تواند کیفیت و پایداری را افزایش دهد.

ابرخودروی جدید Mono R در سراسر جهان توزیع خواهد شد و در تعدادی از شرکای فروش جهانی جدید واقع در آمریکا، سنگاپور و آلمان به نمایش گذاشته خواهد شد.
این خودرو شامل ۴۴ پانل بدنه کامپوزیت کربن با گرافن است. گرافن که با مشارکت دانشگاه منچستر ساخته شده است، ماده‌ای نوآورانه و سبک وزن است که مزایای وزن کم و استحکام بالا را برای این خودرو به همراه دارد. گرافن که از ورقه‌های کربن با ضخامت تنها یک اتم ساخته شده، به طور قابل توجهی سبک‌تر و قوی‌تر از فیبر کربن استاندارد است و باعث کاهش وزن حدود ۲۰ درصدی این نوع خودرو می‌شود.
۴۴ پنل بدنه کامپوزیت کربنی تقویت‌شده با گرافن سفارشی تغییر شکل داده شده‌اند تا مونو R حالت تهاجمی‌تری داشته باشد. چراغ‌های LED اصلی که در مرکز روی دماغه نصب شده‌اند، به ظاهری مینیمالیستی کمک می‌کنند.
شاسی منیزیم و اجزای گیربکس برای کاهش بیشتر جرم و بهبود توزیع وزن در این خودرو به کار رفته‌اند. سیستم اگزوز جدید و فولاد ضد زنگ، کالیپر‌های ترمز سبک‌تر و کف کربنی کاملاً جدید به این معنی است که وزن مونو R بیست و پنج‌کیلوگرم کمتر از مونو استاندارد بوده و تنها ۵۵۵ کیلوگرم وزن دارد.
نیل بریگز، مدیر توسعه محصول BAC، می‌گوید: «Mono در سراسر جهان به دلیل عملکرد فوق‌العاده‌اش شناخته شده است و Mono R جدید آن را به سطح جدیدی می‌برد. تعدادی از اولین‌های صنعت در جدیدترین مدل ما دیده می‌شوند و این ویژگی‌ها به همراه طراحی بی‌نظیر به این معنی است که Mono R به مرجع جدیدی برای ابرخودرو‌ها تبدیل شده است. ما مفتخریم که تحویل Mono R را به مشتریان در سراسر جهان آغاز می‌کنیم و می‌دانیم که هر صاحب جدید به شدت تحت تاثیر قابلیت‌های ارائه شده قرار خواهد گرفت.»
برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=6620

دیدگاه شما

آخرین اخبار