- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

۲۱ فوتی و ۴۳ مصدوم در حادثه قطار مشهد – یزد

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛  به گزارش دنیای خبر، [2]محمدرضا رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی امروز  اظهار داشت: متأسفانه در ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه هجدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ طبس به یزد از ریل خارج شد.

۱۳:۳۰/ وزرای کشور و راه و شهرسازی برای بررسی ابعاد مختلف حادثه قطار مشهد – یزد و روند رسیدگی به مصدومان در محل حادثه حضور یافتند.

۱۳:۲۰/ رئیس اورژانس یزد از افزایش تعداد فوتی‌ها به ۲۱ نفر خبر داد.

۱۲:۵۱/ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه مشکل خاصی وجود ندارد و همه عوامل امدادی از دستگاه‌های مختلف در صحنه حضور دارند، گفت: میدان حادثه از مفقودان، مجروحان و فوت‌شدگان تخلیه شده و تا پایان وقت امروز کلیه کارها انجام و تا آخرین دقایق در کنار مردم هستیم.

۱۲:۴۴/ جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا عصر امروز ریل آزاد شود و مسیر برای عبور قطار مشهد-بندرعباس آماده شود، گفت: عملیات امدادرسانی در محل حادثه پایان یافت.

۱۲:۱۰/ سید محمد موسوی میرزایی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا این لحظه ۴۳ مصدوم حادثه قطار مشهد – یزد در بیمارستان امام خمینی(ره) طبس پذیرش شدند و تاکنون ۱۷ نفر در این سانحه فوت کرده‌اند.

۱۱:۵۰/ محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور طی دستوری به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی دستور داد تا فورا با بررسی علل این سانحه نسبت به شناسایی مقصرین احتمالی و برخورد قانونی و سریع با مسببن این حادثه اقدام کرده و نتیجه را گزارش نماید.

۱۱:۴۰/  رئیس جمهور با اظهار تاسف از رخداد خارج شدن قطار از ریل در مسیر مشهد به یزد، درگذشت تعدادی از هموطنان‌مان را در این حادثه تسلیت گفت و دستوراتی برای تسریع در رسیدگی به علل این واقعه و رسیدگی به مجروحان و بازماندگان درگذشتگان آن صادر کرد.

۱۱:۳۵/ استاندار خراسان جنوبی گفت: احمد وحیدی، وزیر کشور نیز برای تسریع در روند رسیدگی به این حادثه، در حال سفر به منطقه است.

هم اکنون استاندار خراسان جنوبی نیز در محل حادثه حضور دارد.

۱۱:۲۵/ یکی از امدادگران در محل حادثه روایت می‌کند.

۱۱:۲۰/ وزیر راه به حادثه قطار مشهد-یزد در توییتر واکنش نشان داد.

۱۱:۱۵/ معاون ویژه استاندار و فرماندار شهرستان طبس گفت: طی حادثه خروج قطار در مسیر طبس تاکنون۱۷ نفر فوتی، ۳۵ نفر زخمی که ۵ نفر مصدوم بدحال و یک نفر مفقود بر جای مانده است.

۱۰:۵۵/ انتقال مصدومان به مراکز درمانی و خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان کماکان ادامه دارد.

۱۰:۵۰/ حجت الاسلام علی نسایی زهان، دادستان خراسان جنوبی گفت: پس از بررسی‌های تکمیلی، این حادثه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با مقصران احتمالی حادثه، برخورد‌ قضایی خواهد شد.

۱۰:۴۵/ ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پی حادثه خروج قطار مسافربری مشهد – یزد و فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان، طی دستوری به بازرس کل استان خراسان جنوبی، ماموریت داد تمام ابعاد این موضوع بررسی شود.

۱۰:۴۲/ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با جعفر میعاد فر، رییس اورژانس کشور، سید محمد موسوی میرزایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی و‌ عمیدالدین خطیبی، رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد خواستار پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد و آمادگی کامل مراکز درمانی بیمارستان های خراسان جنوبی و بسیج امکانات برای درمان مصدومان این حادثه شد.

۱۰:۳۵/ اسامی مصدومانی که تا این لحظه به بیمارستان طبس منتقل شده‌اند.

۱۰:۳۰/ رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز  به همراه میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن کشور و فرشید جعفری مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی عازم محل حادثه خروج از ریل قطار مشهد-یزد شدند.

۱۰:۱۶/ سردار محمدرضا مهدوی، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی  گفت: تمام ظرفیت‌های امدادی و پزشکی سپاه استان در شهرستان طبس و شهرستان‌های دیگر استان آماده کمک و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان هستند.

۱۰:۱۵/ فرماندار ویژه شهرستان طبس با بیان اینکه تاکنون تعداد فوتی‌ها حدود ۱۷ نفر گزارش شده است، گفت: به علت اینکه نیروهای امداد و نجات در حال بررسی قسمت‌های دیگر واگن هستند، ممکن است این تعداد افزایش یابد.

۹:۴۷ / میرحسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن اظهار داشت: اطلاعات اولیه از برخورد بیل مکانیکی به قطار یزد- مشهد حاکی از آن است که این بیل مکانیکی روی خط نبوده بلکه کنار خط بوده و قطار با آن برخورد کرده است البته برای کسب اطلاعات دقیق‌تر کمیسیون عالی سوانح به منطقه حادثه اعزام شده است.

۹:۴۵/ اولین بالگرد اورژانس حامل مصدومان حادثه به بیمارستان طبس رسید.

۹:۳۰/ ‏اورژانس خراسان جنوبی اعلام کرد: این حادثه تاکنون ۱۳ فوتی داشته و حال ۱۶ مصدوم نیز وخیم است و همچنین ۵ نفر هم مفقود هستند.

۹:۱۷/ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران: ۳ واگن از ریل خارج شده است. قطار مسافری فوق العاده به محل سانحه برای انتقال مسافران به طبس نیز اعزام گردیده است.

۹:۱۰/ یکی از مصدومان حادثه قطار مشهد-یزد را روایت می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی بیان داشت: ۴ تیم امدادی از هلال‌احمر (یک تیم از پایگاه مسجد شکر، یک تیم از پایگاه دیهوک و دو تیم پشتیبان از شعبه طبس) به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه قطار مسافربری مشهد-یزد ۴۳۰ مسافر داشت،‌گفت: مصدومان بدحال به مراکز درمانی اعزام شدند و بقیه مصدومان به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند. همچنین انتقال مصدومان به ۲ صورت زمینی و هوایی در حال انجام است و دیگر مسافران قطار از طریق اتوبوس به مشهد اعزام می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طبق آخرین آمار دریافتی این حادثه ۵۰ مصدوم برجای گذاشته است، اضافه کرد: احتمال افزایش فوتی‌های این حادثه وجود دارد.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود…

منبع: فارس