تغییرات شیوه مدیریتی در تسلا
کد خبر: ۶۹۲۰ | تاریخ انتشار : ۲۲-۰۳-۱۴۰۱ - ۹:۰۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

امکان دارد شرکت خودروسازی تسلا با تغییراتی از جمله تقسیم سهام و تغییر مدت عضویت اعضای هیئت مدیره مواجه شود.

به گزارش ماشین نیوز ؛سازنده خودرو‌های الکتریکی تسلا روز جمعه پیشنهاد تقسیم سهام سه به یک را ارائه و پس از فروش با ارزش‌ترین خودروساز، سهام خود را مقرون به صرفه‌تر کرد.

  لری الیسون، یکی از بنیانگذاران شرکت اوراکل، پس از پایان دوره ریاستش در مجمع سهامداران امسال، برای انتخاب مجدد در هیئت مدیره تسلا شرکت نخواهد کرد. الیسون یکی از سرمایه گذاران بزرگی است که قول تامین مالی برای خرید شرکت توئیتر توسط ماسک را داده است.

براساس گزارش‌ها، سهام شرکت تسلا دیروز بیش از ۱ درصد افزایش یافت. این در حالی است که در اوایل آوریل به دلیل خرید بخشی از توئیتر توسط ماسک سهام این شرکت خودرو سازی تقریباً ۴۰ درصد کاهش یافت.گفته شده، سهامداران در ۴ آگوست به تقسیم سهام پیشنهادی تسلا رأی خواهند داد.

شرکت تسلا

تسلا گفت که این تقسیم سهام، کارمندانش را قادر می‌سازد تا انعطاف بیشتری در مدیریت سهام خود داشته باشند و سرمایه‌گذاران نیز  قیمت سهام خود را افزایش دهند.

تسلا همچنین از سهامداران می‌خواهد که به کاهش دوره‌های هیئت مدیره خود از سه سال به دو سال رای دهند. در صورت تایید، این شرایط بیش از دو سال به صورت مبهم خواهد بود. پیشنهادات سهامداران تسلا شامل موارد مرتبط با حاکمیت شرکتی مانند حق کارمندان برای تشکیل اتحادیه و تلاش‌های تسلا برای جلوگیری از تبعیض نژادی است.

در ماه مارس، ماسک از اتحادیه کارگری United Auto Workers (UAW) دعوت کرد تا در کارخانه تسلا در کالیفرنیا رای گیری کنند. اما در این پیشنهاد آمده است: تسلا هیچ گونه تعهد سیاست رسمی برای احترام به حق آزادی انجمن‌ها ندارد، و همچنین نشان نداده که چگونه می‌تواند چنین تعهدی را عملیاتی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=6920

دیدگاه شما

آخرین اخبار