عرضه خودرو در بورس باید تبدیل به قانون شود
کد خبر: ۶۹۹۳ | تاریخ انتشار : ۲۳-۰۳-۱۴۰۱ - ۶:۵۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی
نماینده مجلس:

  روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه طرح قرعه کشی وزارت صمت نتیجه مثبت نداشته است، گفت: از زمانی که طرح قرعه کشی راه افتاد، مردم از آن ناراضی بودند؛ این‌ طرح نتوانست بازار را سامان دهد و چه بسا باعث بی سر و سامانی بازار خودرو شد.

به گزارش ماشین نیوز ؛از سال ۹۷، وزارت صمت تصمیم گرفت خودرو از طریق قرعه کشی به دست مصرف کننده برسد، اما طبق نظرسنجی ها و آمارها این روش فروش رضایت مردم را کسب نکرده و بسیاری از این فرآیند ناراضی هستند؛ نمایندگان مجلس برای جایگزینی و سامان‌ دادن به بازار خودرو طرح عرضه خودرو در بورس را مطرح کردند و برخی خودروها از جمله وانت کارا عرضه شد.
نکته حائز اهمیت اینجاست که پس از عرضه این خودرو در بورس با ریزش ۹۷ میلیونی مواجه بوده و در عین حال در بازار آزاد هم نزدیک ۴۰ میلیون کاهش یافت.

ایزدخواه با بیان اینکه در صورتی که دولت قبول نکند خودرو در بورس کالا عرضه شود، با طرح این موضوع در صحن، آن را به شکل قانون درخواهیم آورد، گفت: از ابتدا تصمیم ما در مجلس عرضه کامل خودرو در بورس کالا بود چرا که تاکنون ساز و کار شوراى رقابت، قیمت‌گذارى دستورى و قرعه‌کشی در این حوزه با نتیجه مثبتی همراه نبوده و به کارگیرى این اقدامات بیشتر منجر به ایجاد التهاب در بازار شده است.

او با بیان اینکه طرح قرعه کشی باعث شد عرضه نسبت به تقاضا در بازار کاهش پیدا کند و بازار خودرو دچار نوسان شود، گفت: اگر طرح عرضه خودرو در بورس کالا قانونی اجرایی می‌شد امروز ثمرات آن را کل صنعت و مصرف‌کنندگان می‌دیدند.

به گفته ایزدخواه اتخاذ چنین تصمیمى مى توانست با تاثیر مثبت بر قیمت‌گذارى همراه شود، اما این اقدام در دولت قبل با استقبال چندان زیادى همراه نشد.

نمایندگان مجلس با توجه به مخالفت‌هاى صورت گرفته از سوى دولت قبل در انتظار آغاز به کار دولت جدید و برنامه مسئولان براى عرضه خودرو در بورس کالا بودند.

به گفته ایزدخواه طرح قرعه‌کشى در بازار خودرو جزو تصمیمات دولت قبل بود و اکنون هم با اصلاح جزیى در سامانه یکپارچه نمى‌توان شاهد رفع مشکلات حاکم در بازار خودرو باشیم.

اکنون کمیسیون صنایع و معادن مجلس به طور جد پیگیر لغو تصمیم وزارت صمت و ادامه عرضه خودرو در بورس کالا است و اگر با دولت به توافق برسیم شاهد اجراى تصمیمات اتخاذ شده براى عرضه خودرو در بورس کالا خواهیم بود.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=6993

دیدگاه شما

آخرین اخبار