یک وسیله نقلیه عمود پرواز عجیب آزمایش شد
کد خبر: ۷۵۲ | تاریخ انتشار : ۲۸-۱۰-۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

یک هواپیمای شبیه بشقاب ماهواره که می تواند با سرعت ۱۶۰ مایل بر ساعت پرواز کند و به طور عمودی از زمین بلند می شود، نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛این هواپیمای برقی عجیب به نام ZEVA Aero توسط شرکت آمریکایی«زوا» ساخته شده و در ۹ ژانویه سال جاری میلادی چند پرواز بی سرنشین در حومه پیرس کانتی انجام داده است.

ZEVA Aero به طور دقیق تر ۴ پرواز انجام داد که کل مدت زمان آن بیش از چهار دقیقه بود. طی این بازه پرواز کنترل شده و همچنین مانورهای صعود آزمایش شد. وسیله نقلیه مذکور یک هواپیمای عمود پرواز برقی(eVTOL) است که می تواند به طور عمودی از زمین بلند شود و به این ترتیب نیازی به باند فرودگاه نخواهد داشت.

یک وسیله نقلیه عمود پرواز عجیب آزمایش شد

شرکت سازنده نیز ZEVA Aero را یک ماشین پرنده شخصی معرفی کرده که می تواند از حالت پرواز عمودی به پرواز رو به جلو (افقی)تغییر وضعیت دهد. در این وضعیت صورت سرنشین به سمت زمین خواهد بود.

یک وسیله نقلیه عمود پرواز عجیب آزمایش شد

قرار است پیش سفارش وسیله نقلیه با پیش پرداخت ۵ هزار دلار در بهار سال جاری میلادی آغاز شود. قیمت نهایی دستگاه نیز ۲۵۰ هزار دلار تخمین زده می شود.

تست های انجام شده در ۹ ژانویه بخشی از برنامه آزمایشی این شرکت برای دستیابی به گواهینامه سازمان هوانوردی فدرال آمریکا است.

وسیله نقلیه مذکور گنجایش یک نفر را دارد و به اندازه ای کوچک است که در فضای پارک خودرو جای می گیرد. ZEVA Aero مجهز به موتور برقی است که با کمک پروانه ها در هوا حرکت می کند.

 

منبع: مهر

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=752

دیدگاه شما

آخرین اخبار