تویوتا برنامه تولید جهانی را کاهش داد
کد خبر: ۷۵۲۰ | تاریخ انتشار : ۰۲-۰۴-۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

شرکت خودروسازی تویوتا موتور برنامه تولید جهانی جولای خود را ۵۰ هزار خودرو کاهش داد زیرا کمبود نیمه هادی‌ها و اختلالات کووید-۱۹ در تامین قطعات همچنان باعث کاهش تولید شده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر حجم، انتظار دارد در ماه آینده ۸۰۰ هزار خودرو بسازد. این شرکت ژاپنی گفت: «از آنجا که به دلیل کمبود نیمه هادی‌ها و شیوع کووید-۱۹ پیش‌بینی آینده دشوار است، این احتمال وجود دارد که برنامه تولید کمتر باشد.»

تویوتا و سایر خودروسازان همچنان با اختلالات زنجیره تامین و کمبود قطعات ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ از جمله مواردی که در نتیجه قرنطینه‌های اخیر در چین ایجاد شده‌اند، مقابله می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، خودروسازان همچنین مجبورند برای عرضه محدود نیمه‌هادی با تولیدکنندگان دیگر مانند سازندگان لوازم الکترونیکی مصرفی رقابت کنند.

تویوتا به هدف تولید جهانی سالانه ۹.۷ میلیون خودرو پایبند بود، اگرچه این شرکت در ماه می اعلام کرد که اختلالات زنجیره تامین در نهایت می‌تواند آن را مجبور به کاهش این تعداد کند. این خودروساز همچنین توقف تولید خود در ژاپن را در ماه آینده در کارخانه‌های تولید وسایل نقلیه از جمله یاریس ساب کامپکت و شاسی‌بلند الکتریکی bZ۴X خود گسترش داد.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=7520

دیدگاه شما

آخرین اخبار