- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

مشکلات کیفی جدی گریبانگیر شرکت‌های سازنده خودرو‌های برقی

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛کمبود تراشه‌ها و بحران زنجیره تامین، چیزی بیش از افزایش قیمت وسایل نقلیه را در پی داشته و اکنون مشخص شده که بر کیفیت خودرو‌ها نیز تأثیر گذاشته است.

شرکت تحقیقات مشتری JD Power، به تازگی مطالعه اولیه خود برای کیفیت خودرو‌های مدل سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد که در آن مشخص شد کیفیت خودرو‌های جدید سالیانه ۱۱ درصد کاهش یافته که شدیدترین افتی است که تاکنون توسط این گروه ثبت شده است.

تولیدکنندگان خودرو‌های الکتریکی افت کیفیت بیشتری را نسبت به خودرو‌های معمولی نشان می‌دهند. این گزارش بیانگر این است که شرکت‌های Polestar و تسلا تولید نامرغوبی داشته اند و از نظر کیفیت در رده‌های آخر دیده می‌شوند.

این نظرسنجی و گزارش بر اساس اطلاعاتی به دست آمده است که از ۸۴۱۶۵ مالک وسایل نقلیه شخصی گرفته شده و بین نوامبر ۲۰۲۱ تا فوریه انجام شده است.

باک خودرو‌ی برقی

مشکلات زیادی در بررسی‌ ها مشخص شده، اما نرم افزار همچنان یک مشکل همیشگی در صنعت خودرو است. همچنین، یکی از مشکلات اصلی که مردم گزارش دادند مشکلات مربوط به Apple CarPlay و Android Auto بود و کاربران به‌طور فزاینده‌ ای در برقراری ارتباط با آن‌ ها با مشکل مواجه هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران