- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

خودروهای تمام الکتریکی سونی وارد بازار می شوند

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛گروه سونی به‌تازگی جلسه‌ی عادی سهام‌داران را در میناتو-کو برگزار کرد. رئیس این شرکت کمیچیرو یوشیدا می‌گوید برای این‌ که در سال ۲۰۲۵ یک وسیله‌ی نقلیه‌ی تمام الکتریکی به بازار عرضه شود، این محصول باید کاملاً بی‌عیب‌ونقص باشد. یکی از سهام‌داران در این جلسه گفت:دنیای واقعی با بازی‌های‌های ویدئویی متفاوت است و ایمنی اهمیت بسیار زیادی دارد. ازآنجاکه می‌خواهید در این‌ زمینه فعالیت کنید، باید ازنظر ذهنی آماده باشید و مسئولیت آن را بپذیرید.

یوشیدا اظهار داشت:سونی با همکاری هوندا، شرکتی به‌نام هوندا موبیلیتی تأسیس می‌کند و خودروهای الکتریکی جدیدی تحت این برند معرفی خواهد شد. این شرکت باید اقدامات کافی را ازنظر ایمنی انجام دهد.

سونی از زمان تأسیس خود قانونی نانوشته داشته که «محصولاتی که با جان انسان سروکار دارند تولید نمی‌کند». این شرکت در سال‌های اخیر در حوزه‌هایی مثل تجارت پزشکی و وسایل نقلیه‌ی تمام الکتریکی فعالیت کرده و به‌نظر می‌رسد نگرش آن درحال تغییر است. یوشیدا گفت:سونی اکنون دستگاه‌های پزشکی، ازجمله آندوسکوپ‌ها و آنالیزورهای سلولی تولید می‌کند و ایمنی این دستگاه‌ها ازنظر مراقبت‌های پزشکی تضمین شده است.

سونی بازار وسایل نقلیه را به‌عنوان حوزه‌ای درحال رشد می‌بیند. این شرکت در سال ۲۰۲۲ برای تأسیس هوندا موبیلیتی با شرکت هوندا همکاری و بخشی از سرمایه‌ی موردنیاز برای این کارخانه را تأمین خواهد کرد. طبق برنامه‌ی رسمی، اولین خودرو هوندا موبیلیتی در سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، این شرکت تا سه‌ سال دیگر خودروهای تمام‌الکتریکی و خدمات مرتبط با این محصولات را ارائه خواهد داد.

نگرانی‌های ایمنی در بحبوحه‌ی انتقال سریع جهان از لوکوموتیوها تا وسایل‌نقلیه‌ی الکتریکی، همچنان وجود دارد. حتی تسلا به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت سازنده‌ی خودروهای الکتریکی جهان، از پایان سال ۲۰۲۱ فراخوانی در مقیاس بسیار بزرگ (بازیافت و تعمیر رایگان) در ایالات متحده و چین اجرا کرده است.

اگر قیمت خودروهای برقی کاهش نیابد، بازار خودرو فرو خواهد ریخت

جدیدترین گزارش درمورد خودروهای الکتریکی، هشداری است که ازطرف چهارمین خودروساز بزرگ جهان یعنی Stellantis مطرح شده است. به گفته‌ی این شرکت ایتالیایی-آمریکایی، زمانی‌که اروپا به‌طور کامل به خودروهای الکتریکی روی آورد، خودروهای برقی همچنان بسیار گران هستند و بنابراین اگر قیمت به‌میزان درخورتوجهی کاهش پیدا نکند، کل صنعت خودرو را با بحرانی بزرگ مواجه خواهد کرد.

خودرو الکتریکی سونی و هوندا

آرنو دبویف، مدیر ارشد تولید Stellantis به‌تازگی اعلام کرده است این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ هزینه‌ی ساخت خودروهای الکتریکی را ۴۰ درصد کاهش دهد. علاوه‌براین، این گروه قصد دارد برخی از قطعات را در داخل تولید کند و بدین‌ترتیب تأمین‌کنندگان مجبور خواهند شد قیمت‌ها را کاهش دهند. این شرکت همچنین درحال ساخت پنج کارخانه‌ی بزرگ باتری‌سازی با ظرفیت ۴۰۰ گیگاوات‌ساعت در آمریکای شمالی و اروپا است.

دبویف در مصاحبه‌ای گفت اگر قیمت خودروهای برقی کاهش نیابد، بازار ازهم فرو می‌پاشد. امروزه قیمت خودروهای الکتریکی به‌سرعت درحال افزایش است و این موضوع چالشی بزرگ محسوب می‌شود. تسلا قیمت خودروهای الکتریکی خود را در بازار ایالات متحده، به‌میزان قابل‌توجهی افزایش داده است. علاوه‌براین به‌تازگی شاهد افزایش قیمت محصولات فورد نیز بوده‌ایم.

Stellantis قصد دارد بیش‌ از ۷۵ خودرو تمام‌برقی را در یک دهه‌ به‌بازار عرضه کند و حداقل برخی از کارخانه‌های خودروسازی فرانسوی خود را برای تولید محصولات الکتریکی، بازسازی کند. این شرکت در ماه جاری ۳۳ میلیون یورو در دو مرکز جهانی آزمایش خوردو خود سرمایه‌گذاری کرده تا محصولی برقی با عملکرد درجه یک تولید کند و بر بالاترین سطح فناوری خودروهای خودران مسلط شود. بااین‌حال، این شرکت متعهد شده که روی نرم‌افزار و خدمات نیز تمرکز کند و برای حفظ درآمد و سود درخورتوجه، به درآمد اضافه از برخی خودروهای ممتاز متکی است.

بیشتر تولیدکنندگان احتمالاً مجبور خواهند شد در مدت یک دهه یا بیشتر، به تولید خودروهای الکتریکی روی بیاورند زیرا اتحادیه‌ی اروپا به‌شدت صنعت خودرو را به‌سمت دورشدن از سوخت‌های فسیلی سوق می‌دهد. باوجوداین، کارلوس تاوارس، مدیر اجرایی Stellantis گفت:به‌نظر می‌رسد سیاست‌گذاران در اروپا، به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند که آیا خودروسازان، برای انتقال به ساخت خودروهای برقی، مواد اولیه‌ی کافی دراختیار دارند یا خیر.

 

منبع: زومیت