- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

بررسی دو تصادف مرگبار خودرو‌های تسلا

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛دو تصادف مرگبار خودرو‌های تسلا توسط بازرسان اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه در حال بررسی است.

بر اساس گزارش رویترز، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) تحقیقات ویژه‌ای را در مورد تصادف مرگبار اخیر در کالیفرنیا که در آن یک راننده تسلا باعث مرگ یک عابر پیاده شد آغاز کرده است. یکی از سخنگویان این آژانس تایید کرد تصادفی که در ۶ ژوئیه در فلوریدا رخ داد نیز در دست بررسی است.

در این سانحه یک وسیله نقلیه تسلا به عقب یک اتومبیل ثابت در کنار بزرگراه برخورد کرد. دو سرنشین خودروی تسلا کشته شدند. یکی از سخنگویان گشت بزرگراه فلوریدا گفت هنوز مشخص نیست که آیا رانندگی خودکار تسلا در زمان وقوع حادثه فعال بوده است یا خیر.

تصادف اتومبیل تسلا

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه در حال حاضر در حال بررسی ۱۶ مورد تصادف است که در آن مالکان تسلا در حین استفاده از رانندگی خودکار با وسایل نقلیه ثابت تصادف کردند. سوانحی که منجر به مصدومیت ۱۵ نفر و یک کشته شده است.

تسلا در صدر فهرست تصادفات خودرویی که هنگام استفاده از ویژگی‌های کمک راننده رخ می‌دهد، قرار دارد. این مسئله به احتمال زیاد به این دلیل است که این شرکت خودرو‌های مجهز به سیستم‌های رانندگی خودکار سطح ۲ را در مقایسه با دیگر شرکت‌ها بیشتر می‌فروشد.
براساس گزارش‌های اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه، از ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۱ تا ۲۱ می ۲۰۲۲، ۲۷۳ تصادف با خودرو‌های تسلا با استفاده از Autopilot رخ داده است.