اتهام جنایی علیه سیستم اتوپایلت تسلا
کد خبر: ۸۵۶ | تاریخ انتشار : ۰۱-۱۱-۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سیستم نیمه خودکار تسلا در سال ۲۰۱۹ یک تصادف مرگبار را رقم زد، پس از این اتفاق اولین اتهامات جنایی علیه سیستم خلبان خودکار ثبت شد.

به گزارش ماشین نیوز ؛دادستان‌های کالیفرنیا اولین اتهامات جنایتکارانه در ایالات متحده را علیه یک راننده با استفاده از سیستم کمک راننده نیمه خودکار تنظیم کرده اند. دفتر دادستانی منطقه لس آنجلس، راننده یک تسلا را که در یک تصادف مرگبار مرتبط با اتوپایلت (خلبان خودکار) در سال ۲۰۱۹ شرکت داشت، به دو فقره قتل عمد از وسیله نقلیه متهم می‌کند.

 دادستان‌ها در ماه اکتبر اتهاماتی را مطرح کردند و ادعا کردند که متهم، کوین جورج عزیز ریاد، در تسلا مدل S خود با اتوپایلوت فعال از چراغ قرمز عبور کرد و با خودروی دیگری برخورد کرد و در این اتفاق دو سرنشین خودرو مقابل کشته شدند. در سال ۲۰۲۰، دادستانی در آریزونا یک راننده اوبر را به “قتل از روی سهل انگاری” متهم کرد که شاسی بلند خودران او با یک عابر پیاده برخورد کرد و او را کشت، اما آن وسیله نقلیه هنوز در مرحله آزمایش بود.

اعتقاد بر این است که دو اتهام قتل عمد وسیله نقلیه که علیه ریاد مطرح شده است اولین موردی است که علیه راننده‌ای با استفاده از یک فناوری نیمه خودکار که امروزه به طور گسترده برای خرید و استفاده در جاده‌ها در دسترس مصرف کنندگان است، مطرح شده است. نه تنها فناوری‌های بتای Autopilot و Full Self-Driving تسلا، بلکه سیستم‌های مشابه سایر خودروسازان، مانند Super Cruise در خودرو‌های GM و فناوری جدید BlueCruise فورد از این فناوری‌ استفاده می‌کنند.

دیگر پرونده‌های تسلا

این اولین باری نیست که تسلا خود را در مرکز دعوای حقوقی پیرامون فناوری کمک راننده خود می‌بیند. در سال ۲۰۱۹، این شرکت خودروسازی به علت مرگ غیرقانونی به دلیل استفاده از سیستم خلبان خودکار در فلوریدا مورد شکایت قرار گرفت. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه نیز در ماه اوت اعلام کرد که به طور رسمی در حال بررسی سیستم خلبان خودکار تسلا و ده‌ها تصادف مربوط به فناوری و برخورد با خودرو‌های اضطراری پارک شده است.

خانواده‌های مسافرانی که در تصادف سال ۲۰۱۹ جان باختند، شکایت‌های مدنی جداگانه‌ای علیه تسلا و ریاد مطرح می‌کنند. به یاد داشته باشید که سیستم خلبان خودکار یک فناوری کاملاً خودران نیست و در حال حاضر هیچ خودروی کاملا خودرانی برای فروش وجود ندارد. ریاد در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است و در انتظار جلسه مقدماتی که قرار است در ۲۳ فوریه برگزار شود به سر می برد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=856

دیدگاه شما

آخرین اخبار