- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

ساخت رنگ خودرو از فاضلاب انسانی!

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛ این امر در صنعت خودرو نیز مشاهده می‌شود و شماری از خودروسازان از پلاستیک‌های بازیافتی در ساخت قطعات استفاده می‌کنند. اما کمپانی ب ام و اخیرا اعلام کرده به دنبال بهره‌برداری از فاضلاب انسانی و تولید رنگ از آن است!

ساخت رنگ خودرو از فاضلاب انسانی!

این برند پرطرفدار آلمانی با همکاری شرکت BASF می‌خواهد منبعی پایدار برای تهیه رنگ تامین کند و چه چیزی بهتر از فاضلاب و فضولات انسانی که همیشه می‌توان روی آن حساب کرد! البته ذکر این نکته ضروری است که فاضلاب انسانی تنها منبع تامین رنگ نیست، بلکه ب ام و و BASF قصد دارند با کنار گذاشتن مواد شیمیایی، از هر نوع پسماند ارگانیک ممکن در پروژه جدید خود استفاده کنند. بنابراین فاضلاب و فضولات انسانی تنها یکی از منابع موجود است!

ب ام و می‌گوید بهره‌گیری از فاضلاب و پسماندهای ارگانیک چندین و چند مزیت دارد. یکی از مزایای اصلی کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی است که در ساخت مواد اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرند. مزیت مهم دیگر کاهش آلایندگی و تولید دی‌اکسید کربن کمتر است، چرا که نیاز به نفت خام علاوه‌بر فرایندهای تولید، در فرایندهای حمل و تحویل محصول نهایی نیز کاهش پیدا می‌کند.

ساخت رنگ خودرو از فاضلاب انسانی!

آنطور که خودروساز باواریایی ادعا کرده، با استخراج رنگ از فاضلاب و پسماندهای ارگانیک میزان دی‌اکسید کربن تولیدی تا ۴۰ درصد کمتر می‌شود. ب ام و افزوده این نوع رنگ در آینده در دو کارخانه لایپزیگ آلمان و راسلین آفریقای جنوبی استفاده خواهد شد.

یواخیم پست (Joachim Post) مدیر بخش خرید و زنجیره تامین ب ام و گفته کاهش وابستگی به مواد اولیه مبتنی بر سوخت‌های فسیلی بطور همزمان باعث حفظ منابع طبیعی و کاهش دی‌اکسید کربن خواهد شد.

بد نیست اشاره کنیم ب ام و به دنبال کاهش ۱۵ هزار تنی تولید دی‌اکسید کربن تا سال ۲۰۳۰ است.

منبع: دیجیاتو