هیوندای ساخت کدام کشور است؟
کد خبر: ۹۳۳۹ | تاریخ انتشار : ۰۴-۰۵-۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

هیوندای یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های کشور کره جنوبی است که فعالیت خود را در زمینه خودروسازی در سال ۱۹۶۷ میلادی آغاز کرد و هم‌اکنون با تولید سالانه ۴ میلیون خودرو به عنوان یکی از مطرح‌ترین برندهای خودروسازی جهان شناخته می‌شود.

به گزارش ماشین نیوز ؛البته این کمپانی در کشورهای آمریکا، ژاپن، ترکیه، روسیه، چک و برزیل نیز سایت‌هایی دارد که به تولید و مونتاژ محصولات آن مشغول‌اند. مهم‌ترین ویژگی و علت محبوبیت خودروهای ساخت هیوندای، طراحی منحصر به فرد و کیفیت بالای قطعات است.

 دفتر مرکزی کمپانی هیوندای در شهر سئول واقع شده و هم‌اکنون با خرید مقادیر زیادی از سهام شرکت‌های کیاموتورز و لونیک در حال حاضر با نام تجاری هیوندای موتور فعالیت می‌کند. برای اجاره خودرو می توانید وارد سایت کافه رنت شوید.

تاریخچه پیدایش هیوندای

در سال ۱۹۴۷ یک مهندس کره‌ای به نام چانگ جو یانگ با هدف ساخت سازه‌های فولادی و کمک به صنعت کشتی‌سازی، گروه تولیدی خود به نام هیوندای را تأسیس کرد. تا حدود ۲۰ سال این گروه زیر نظر دولت به کار تولید قطعات الکترونیکی و صنعتی مشغول بود و در نهایت در سال ۱۹۶۷ میلادی، بخش تولید خودرو این کمپانی شکل گرفت. اولین محصول مشترک هیوندای و فورد مدل فورد کورتینا بود که البته این محصول به طور کامل در شرکت هیوندای ساخته و پرداخته شد. این شرکت سرانجام در سال ۱۹۷۵ اولین محصول تولید خود به نام پونی را روانه بازار کرد.

معرفی معروف‌ترین خودروهای تولید هیوندای

محصولاتی که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم، جزو محبوب‌ترین خودروهای کمپانی هیوندای هستند که می‌توانید در کشور لذت رانندگی با آن‌ها را تجربه کنید.

هیوندای سانتافه نیو

نام اصلی آن سانتافه ix45 و در واقع نسل سوم سانتافه DM است که می‌توان از آن به عنوان یک پدیده در بازار ایران یاد کرد. با توجه به قوانین ممنوعیت واردات خودروهای لوکس، فروش این محصول از سال ۲۰۱۳ در ایران رواج یافته و از همان ابتدای ورود به کشور، محبوبیت بسیاری در میان مردم و به خصوص جوانان پیدا کرد. مدل‌های بین ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ سانتافه نیو بیشتر از بقیه مدل‌ها در ایران رواج دارند.

هیوندای توسان

هیوندای توسان (ix35) در دسته کراس اورهایی طبقه‌بندی شده است که به عنوان یک خودروی کارآمد شناخته می‌شود. این محصول از سال ۲۰۰۴ تولید شده است که نسل دوم آن در سال ۲۰۱۰، نسل سوم در سال ۲۰۱۷ و نسل چهارم در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شد. البته در این میان نسل دوم هیوندای توسان موفق‌تر از بقیه عمل کرده و از همان ابتدای ورود به بازار توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. این خودرو از نظر ظاهری شباهت بسیاری به هیوندای سانتافه دارد. با توجه به تحریم ایران، آخرین مدل این خودرو در سال ۲۰۱۸ وارد بازارهای ایران شد.

هیوندای i20

یکی از محصولات هیوندای در کلاس شاسی‌بلند هاچ‌بک است که بین جوانان طرفداران بسیاری دارد. این خودرو یکی از محبوب‌ترین محصولات هیوندای است که در سه نسل روانه بازار شده است و در ابتدای امر توسط کمپانی آسان موتور که تنها نماینده رسمی هیوندای در ایران بود وارد بازار کشور شد؛ اما پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، گروه تولیدی کرمان موتور نیز مونتاژ این خودرو را در کشور آغاز کرد.

هیوندای النترا

هیوندای النترا یکی از محصولاتی است که پس از امضای برجام، کمپانی هیوندای مونتاژ آن را در اختیار کرمان موتور قرار داد. این خودرو یکی از سدان‌های کوچک و بسیار قیمت مناسب است که سطح مطلوبی از رفاه و آرامش را برای سرنشینان خود فراهم می‌کند و ویژگی‌های همچون طراحی مدرن آن در کنار آپشن‌های کافی، آن‌طور که باید بین مردم محبوبیت پیدا کرده است.

هیوندای سوناتا وای‌اف

این خودرو یکی از سدان‌های محبوب هیوندای است که در میان خانواده‌ها طرفداران بسیار به خود جلب کرده است. جالب است بدانید که بیشتر از ۷ نسل از این خودرو در خیابان‌های ایران مشاهده می‌شوند. اما در میان تمام آن‌ها، مدل نسل ششم توانست موفقیت بیشتری در جذب مشتری داشته باشد. سوناتا YF در سال ۲۰۱۱ روانه بازار ایران شد و از همان ابتدا به شدت مورد استقبال قرار گرفت. قیمت مناسب و طراحی اسپرت از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو به شمار می‌آیند.

ون H350 هیوندای

ون H350 هیوندای در سال ۲۰۱۴ و برای اولین بار در نمایشگاه هانوفر آلمان معرفی شد. این خودرو در کشورهای مختلفی از جمله ایران (توسط گروه سروش دیزل) عرضه شده است. این خودرو در کلاس LCV معرفی شده است که ویژگی‌های مینی‌بوس و ون را دارد. البته این خودرو در برخی از کشورها به نام سولاتی شناخته می‌شود.

هیوندای اکسنت

این خودرو یکی از مدل‌های سدان پرطرفدار و بسیار اقتصادی است که نسل اول آن در سال ۱۹۹۴ روانه بازار شد و در حال حاضر ۵ نسل از این خودرو به جهانیان معرفی شده است. نسل دوم این خودرو به نام ورنا توسط یکی از زیرمجموعه‌های کرمان موتور در ایران مونتاژ شد و توانست طرفداران بسیاری را به خود جلب کند. آخرین نسل این خودرو در سال ۱۳۹۶ در کرمان موتور مونتاژ شد و پس از آن با توجه به تحریم‌ها هیچ نسخه‌ای از هیوندای اکسنت وارد بازار ایران نشد.

هیوندای سوناتا

یکی از سدان‌های سایز متوسط هیوندای است که با سه دهه سابقه یکی از محصولات استراتژیک کمپانی هیوندای شناخته می‌شود. این خودرو در کشور نیز طرفداران بی‌شماری دارد. اما نسل آخری که در سال ۲۰۱۵ وارد کشور شد، با توجه به شرایط اقتصادی کشور نتوانست آن‌طور که باید موفق عمل کند.؛ اما کیفیت بالای ساخت و امکانات رفاهی آن باعث شده است تا افراد زیادی تمایل داشته باشند رانندگی با این خودرو را در خیابان‌های کشور تجربه کنند.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=9339

دیدگاه شما

آخرین اخبار