وقوع روزانه ۱۷۰۰ تصادف در پایتخت
کد خبر: ۹۴۹ | تاریخ انتشار : ۰۳-۱۱-۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با اشاره به ضرورت ملزم کردن سازندگان مجتمع‌های تجاری پرمخاطب نسبت به اخذ پیوست ترافیکی گفت: روزانه بیش از ۱۷۰۰ تصادف در تهران به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش ماشین نیوز ؛سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در صحن امروز شورای شهر حضور یافت و گزارشی در خصوص موضوعات مرتبط با شهر تهران و ترافیک آن ارائه داد.

وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد ترافیک تهران گفت:‌۲۱ درصد تصادفات کل کشور در تهران به وقوع می‌پیوندد و به طور میانگین بیش از ۱۷۰۰ تصادف روزانه در پایتخت داریم همچنین تهران رتبه ۱۹ آلوده‌ترین شهر کل دنیا را دارد و ۵۳۰ وجود محل‌های پرتصادف و ناایمن در آن احصا شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران درباره دیگر مشخصات ترافیکی تهران بیان داشت: به طور میانگین ۶۰۰ نفر تصادف فوتی در سال در تهران به وقوع می‌پیوندد و ۴ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۳۸۸ موتورسیکلت شامل ۳۱ درصد موتورسیکلت‌های کشور و ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۷۱۶ خودرو شامل ۱۸ درصد کل خودروهای کشور در پایتخت وجود دارد.

حمیدی گفت: در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۸ کاهش ۱۰ درصدی حجم ترافیک در تهران را داشته‌ایم و روند رو به رشد مهاجرت به شهر تهران و شهرک‌های اقماری و افزایش سرانه مالکیت و استفاده از وسایل نقلیه موتوری بر ترافیک تهران دامن زده است.

وی ادامه داد: اقدامات مشترک پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری تهران البته باعث تداوم کاهش تصادفات در ۴ سال متوالی گذشته شده است و باید با حل معضلات ترافیکی در بهبود وضعیت شهر تهران اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران درباره مشکلات ترافیکی تهران گفت:‌افزایش خودرومحوری و میل به استفاده از خودروی شخصی، افزایش زمان سفر، اشغال سطح معابر به دلیل افزایش تخلفات ساکن و اخلال در بهداشت و سلامت عمومی از مشکلات موجود است که راهکارهای پیشنهادی برای رفع این مسأله تغییر در نگرش مدیران از خودرومحوری به انسان‌محوری، بازنگری در محدوده طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا و توسعه پیاده‌راه‌ها و مناسب‌سازی پیاده‌روها همچنین توسعه حمل و نقل عمومی پاک است.

حمیدی به ایجاد و احداث مراکز اداری تجاری پرمخاطب مختلف بدون اخذ پیوست ترافیکی اشاره کرد و گفت: ملزم کردن سازندگان مجتمع‌های تجاری پرمخاطب به اخذ پیوست ترافیکی و عدم صدور مجوز ساخت مجتمع‌های تجاری در معابر پر تردد و کم عرض از سوی شهرداری ضرورت دارد.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب بدون در نظر گرفتن ملاحظات ترافیکی و عدم نظارت سیستمی بر عملکرد موتورسیکلت‌سواران از دیگر مشکلات شهر تهران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران به عدم توسعه مناسب سامانه‌ها و سیستم‌های هوشمند مدیریت و کنترل ترافیک تهران اشاره کرد و گفت:‌در حال حاضر فقط ۲۳۶۷ دوربین نظارتی و ثبت تخلفات رانندگی نصب شده که متناسب با نیاز فعلی نیست و از طرفی ضعف در عملکرد سامانه چراغ‌ها هم وجود دارد.

حمیدی به نواقص زیرساختی معابر ابرشهر تهران اشاره کرد و گفت: تحقق دولت الکترونیک و کاهش حضوری مردم به سازمان‌ها در کاهش ترافیک بسیار مؤثر است. همچنین بروزرسانی تجهیزات پلیس راهنمایی و رانندگی متناسب با مأموریت‌های محوله بسیار حائز اهمیت است.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=949

دیدگاه شما

آخرین اخبار