همکاری گروه بهمن با بورس کالا سبب شکست قیمت دلالان در بازار شد 
کد خبر: ۱۰۵۲۸ | تاریخ انتشار : ۲۶-۰۵-۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

پس از چند مدت کشمکش و باطل شدن عرضه خودرو در بورس و دخالت نابجا دولت در عرضه خودروهای گروه بهمن که به قیمت منصفانه‌ای در بازار عرضه میشد، امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد تعداد ۶۰۰ دستگاه فیدلیتی و دیگنیتی در بازار بورس کالا معامله شد. 

به گزارش ماشین نیوز ،فروش خودروهای بهمن با حداقل ۳۰ درصد زیر قیمت بازار هرچند به مذاق دلالان خودرو خوش نیامد ولی عرضه محصولات بهمن در بازار سبب شکست قیمت‌های آنان در بازار آزاد شد.

عرضه خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا اگرچه با استقبال خوب متقضایان روبرو شد اما اگر قیمت گذاری دستوری نبود، مکانیزم بازار خود می‌توانست وضعیت را به تعادل برساند و نیازی به بورس کالا نبود.

عرضه خودرو در بورس راه میانبری برای حذف دخالت دولت در قیمت گذاری دستوری و رفع نگرانی انحصار در بازار خودرو است، هر چه دولت بیشتر در بازار خودرو دخالت کند وضعیت بدتر می‌شود. در مجموع باید گفت که این دخالت‌ها در بازار باعث سردرگرمی در بازار خودرو و افزایش قیمت‌ها بوده است.

عرضه خودرو در بورس به معنای آن است که باید به خودروسازان اجازه داده شود تا در تعیین قیمت واقعی محصولاتشان آزاد باشند و تعادل بازار را مانند دیگر حوزه‌های مانند لوازم خانگی، فرش، لبنیات و … . بدست آورندچه آنکه قوانین عرضه و تقاضا بهترین راه برای توسعه بازار و افزایش کیفیت محصول است.

وظیفه ذاتی یک بنگاه اقتصادی تولید و فروش کالا مطابق با قیمت تمام شده و سود معقول است بر این اساس دولت نباید با قیمت گذاری دستوری اختیار فروش محصولات را از خودروسازان بگیرد.

البته باید حرکت بهمن در ارائه قیمت منصفانه را نیز در نظر بگیریم در حالی که می‌توانست مانند بعضی از شرکت‌ها با قیمت‌های گران خودروها را عرضه کند و از خلا بازار سوء استفاده نماید ولی همیشه گروه بهمن بر این باور است که آرزوی ما تولید به میزان تقاضا و عرضه با قیمت منصفانه است.

اقدام گروه بهمن در راه‌اندازی ساخت بدنه خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی در کشور علاوه بر بالارفتن نرخ اشتغال توانسته نقش بسزایی در جلوگیری از خروج ارز از کشور ایفا کند و این موارد می‌تواند بر توسعه این خودرو اثر بگذارد.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=10528

دیدگاه شما

آخرین اخبار