هواپیمای فوق سریع چین برای سفرهای فضایی
کد خبر: ۱۱۲۴ | تاریخ انتشار : ۰۹-۱۱-۱۴۰۰ - ۷:۴۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

یک شرکت چینی قصد دارد یک هواپیمای فضایی را توسعه دهد که می‌تواند مسافران را با سرعت بسیار بالا به فضا ببرد و به زمین بازگرداند.

به گزارش ماشین نیوز ؛یک شرکت چینی در حال ابداع یک هواپیمای فضایی فوق سریع است که می‌تواند مسافران را به فضا ببرد و به زمین بازگرداند.

موشک موسوم به “تیانژینگ” (Tianxing) که به صورت عمودی بلند می‌شود، به یک هواپیمای کوچک مسافربری متصل است و هنگامی که به ارتفاع کافی برسد، هواپیما از آن جدا می‌شود و با سرعت حدود ۲۶۰۰ مایل در ساعت به فضا فرستاده می‌رود. موشک پس از جدا شدن هواپیما می‌تواند به زمین بازگردد و برای پرتاب بعدی آماده شود.

هواپیمای فوق سریع چین برای سفرهای فضایی

شرکت حمل و نقل فضایی مستقر در پکن از سال ۲۰۱۸ به توسعه این هواپیمای فضایی مشغول بوده و آن را به عنوان یک موشک بالدار توصیف می‌کند که قرار است در سال ۲۰۲۵ پرتاب ‌شود.

پروازهای آزمایشی نشان داده‌اند که موشک مادر می‌تواند با موفقیت از زمین بلند شود و روی زمین فرود بیاید. آزمایش‌های کامل این هواپیمای فضایی در سال‌های آینده انجام خواهند شد.

هواپیمای فوق سریع چین برای سفرهای فضایی

اگر این هواپیمای فضایی به درستی کار کند، با حداکثر سرعت ۲۶۷۱ مایل در ساعت حرکت می‌کند و می‌تواند در عرض یک ساعت از لندن به نیویورک برسد.

شرکت سازنده در بیانیه‌ای اعلام کرد: آن چه ما در حال توسعه آن هستیم، موشکی بالدار است که حمل و نقل از نقطه‌ای به نقطه دیگر را با سرعت بالا انجام می‌دهد.

جزئیاتی در رابطه با قیمت منتشر نشده است؛ اگرچه سازندگان انتظار دارند که هزینه آن کمتر از هزینه پرتاب موشک و به طور قابل توجهی سریع‌تر از پرتاب یک هواپیمای سنتی باشد.

سازندگان قصد دارند نخستین آزمایش زمینی کامل هواپیما را در سال آینده انجام دهند. نخستین پرواز بدون سرنشین در سال ۲۰۲۴ و نخستین پرواز دارای سرنشین هواپیما در سال ۲۰۲۵ انجام خواهد شد.

هواپیمای فوق سریع چین برای سفرهای فضایی

همچنین آنها در حال کار کردن روی یک نسخه مداری از هواپیمای فضایی هستند که قرار است در سال ۲۰۳۰ پرتاب شود و مسافران را پیش از بازگشت به هر نقطه از زمین به مدار ببرد تا آنها بتوانند دور این سیاره بچرخند.

این شرکت در سال گذشته، ۴۶/۳ میلیون دلار بودجه برای توسعه هواپیمای فضایی مافوق صوت جمع آوری کرده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=1124

دیدگاه شما

آخرین اخبار