عرضه خودرو افزایش نیافته است
کد خبر: ۱۲۲۸ | تاریخ انتشار : ۱۱-۱۱-۱۴۰۰ - ۷:۲۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: عرضه خودروسازان در بازار، افزایش نیافته است. با افزایش عرضه‌ها قطعا قیمت خودرو‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛موتمنی می‌گوید: به طور مثال اگر ایران خودرو هزار پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را روزانه عرضه بازار کند، قیمت این خودرو ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان کاهش می‌یابد. نیاز بازار خودرو تامین نمی شود. اگر تاکید به آزادسازی واردات خودرو داریم نه فقط برای واردات خودروهای لوکس بلکه، خرید خودروهای ارزان با تعرفه های وارداتی کم تر که بازار خودرو را متعادل کند.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در سال ۹۷، ۵۸ میلیون تومان بود و اکنون به ۲۶۰ میلیون تومان رسیده است. پراید در سال ۹۷، ۳۷ میلیون تومان بود و اکنون به ۱۸۵ میلیون تومان رسیده است که به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو این افزایش قیمت حاصل تولید کم خودروسازان است.

خودروسازان در آذرماه ۱۸ درصد قیمت محصولات را افزایش داده و پس از آن وعده دادند عرضه خودرو را افزایش می دهند، اما پس از این افزایش، افزایش عرضه‌ای رخ نداد و سازمان بازرسی اعلام کرد خودروهای مانده کف پارکینگ خودروسازان به ۱۷۸ هزار دستگاه رسیده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=1228

دیدگاه شما

آخرین اخبار