دولت باید از خودروسازی خارج شود
کد خبر: ۱۲۴۸ | تاریخ انتشار : ۱۱-۱۱-۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: ممکن است با این موضع‌گیری رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام در بررسی طرح مجلس دید بازتری داشته باشد و در بعضی موارد اغماض کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛علی جدی  در مورد اظهارات رهبری مبنی بر نارضایتی مردم از کیفیت خودروها اظهار کرد: دستگاه‌های متولی باید در مورد کیفیت خودرو ورود کنند. برای مثال مجمع تشخیص مصلحت باید در بررسی طرح مجلس که به این مجمع ارجاع داده شده، نظر رهبری را اعمال کنند. یکی از تاکیدات رهبری این بود که دولت باید بنگاه‌داری را کنار بگذارد و نباید تصدی‌گری انجام شود.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که ما در کمیسیون به دنبال آن هستیم و با وزیر هم در اینباره جلسه داشتیم این بود که وزیر باید حمایت از خودروسازی را تعریف کند و برنامه‌ها به سمت اجرایی شدن بروند.

وی افزود: در جلسه کمیته خودرو قرار شد که وزیر برنامه خود را برای خروج از خودروسازی به کمیسیون صنایع ارائه دهد. نظر معاون اول رییس جمهور هم بر این بود که دولت باید از خودروسازی خارج شود. البته این خروج باید به صورت واقعی باشد نه اینکه تنها سهم ۶ درصدی خود را واگذار کند بلکه همه سهامی که دولت به نوعی در آنها برای انتخاب مدیر وکالت دارد باید از دولت خارج شود.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در اینباره ادامه داد: الان می‌گویند ما تنها ۶ درصد سهام داریم ولی بالای ۵۰ درصد در انتخاب مدیر وکالت داشته و تصمیم‌گیر هستند. اگر ما می‌گوییم سهام مهم است به این خاطر بوده که در انتخاب مدیر مهم است. بنابراین باید این موارد تعیین تکلیف شود.

وی تصریح کرد: ممکن است با این موضع‌گیری رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام در بررسی طرح مجلس دید بازتری داشته باشد و در بعضی موارد اغماض کند. در لایحه بودجه هم برای درآمدهای دولت، پیش‌بینی واردات ۵۰ هزار خودرو شده است. کمیسیون تلفیق نیز آن را تصویب کرده و باید دید که مجمع تشخیص مصلحت نظام چه تصمیمی می‌گیرد.

جدی در ادامه خاطرنشان ساخت:‌ وقتی رهبری می‌گویند که وضعیت خودروسازی خوب نیست، حمایت زیادی از آن شده و مردم راضی نیستند و مردم هم حق دارند، یعنی باید نگاه حمایتی را از خودروسازی کمتر کرد. نگاه حمایتی که شاید باعث سواستفاده شود را باید کاهش داد و رقابت را پیش برد. هدف مجلس از طرح واردات خودرو نیز این است که رضایتمندی مردم ایجاد شود. لذا با این نگاه رهبری باید دید مجمع تشخیص مصلحت نظام چه مسیری را دنبال کرده و در تصمیم‌گیری‌های خود اتخاذ می‌کند.

 

منبع: ایلنا

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=1248

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

آخرین اخبار