خودرو‌های تسلا به مشکل خودرو
کد خبر: ۱۳۸۹ | تاریخ انتشار : ۱۵-۱۱-۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

تسلا در صورت استفاده زیاد از تغییرات صندلی، کنترل‌های تنظیم صندلی را برای شما غیر فعال می‌کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ خودرو‌های جدید تسلا که از کارخانه خارج می‌شوند دارای ویژگی عجیبی هستند که برای جلوگیری از سوء استفاده از کنترل‌های تنظیم صندلی طراحی شده است. صندلی‌های جدید میزان تنظیماتی را که کاربران انجام می‌دهند ردیابی و اندازه‌گیری می‌کنند و در صورت تشخیص تغییرات بیش از حد، تسلا کنترل‌های صندلی  را غیرفعال می‌کنند.

  این ویژگی ابتدا توسط یک هکر و محقق ناشناس شناسایی شد. تسلا اخیراً شروع به نصب موتور‌های صندلی جدید در برخی از خودرو‌های مدل ۳ و مدل Y خود کرده است، موتور‌های جدید از Brose، یک شرکت آلمانی ۱۱۰ ساله که قطعات زیادی را برای صنعت خودرو تامین می‌کند، خریداری شده است.

مدل‌های مختلفی از موتورهای صندلی در تسلا استفاده شده است که تفاوت بین صندلی‌های Brose و Yangfeng و Tesla همان چیزی است که یک محقق ناشناس آن را معیار‌های «سوءاستفاده از صندلی» می‌نامد. این عملکرد در صورت انجام تنظیمات بیش از حد، هشدار‌هایی را برای کاربران صادر می‌کند و در نهایت در صورت عدم توجه به هشدارها، تسلا کنترل صندلی را غیرفعال می‌کند.

خودروهای تسلا

اگر این ویژگی عجیب و آزاردهنده به نظر می‌رسد، به خاطر داشته باشید، ما در مورد کلنجار رفتن زیاد با کنترل صندلی صحبت می‌کنیم. اولین هشدار به صورت “استفاده بیش از حد از تنظیمات صندلی شناسایی شد” برای شما ظاهر می‌شود که در صورت توجه نکردن به آن تنظیمات صندلی برای شما غیرفعال می‌شوند.

احتمالات مربوط به غیرفعال شدن صندلی‌های تسلا

در ارتباط با این موضوع احتمالات زیادی مطرح شده است که ما به دو مورد از پرتکرارترین آن‌ها اشاره می کنیم. البته باید اضافه کرد که در حال حاضر تسلا در ارتباط با وجود این احتمالات اظهار نظری نکرده است.

۱. الگوی جایگزینی تسلا نشان می‌دهد که استفاده از موتور‌ها به این شکل باعث خرابی موتور‌ها می‌شوند.

۲. تغییرات بیش از اندازه صندلی می‌تواند به خاطر کودکان باشد که تسلا این موضوع را مورد نظر دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=1389

دیدگاه شما

آخرین اخبار