رقابت مرسدس با تسلا در طراحی خودرو
کد خبر: ۱۵۳ | تاریخ انتشار : ۱۵-۱۰-۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

به گفته مرسدس بنز، فناوری‌های باتری پرقدرت و کاهش وزن خودرو VISION EQXX برای رقابت با تسلا طراحی شده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ شرکت خودروسازی مرسدس بنز گفت که خودرو جدید VISION EQXX یک خودرو الکتریکی است که می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۱ مایل) را با یک بار شارژ طی کند و به عنوان «کارآمدترین و آیرودینامیک‌ترین وسیله نقلیه» شناخته می شود. همچنین به نظر می‌رسد فناوری‌های باتری و کاهش وزن Vision EQXX برای مقابله با چالش تسلا طراحی شده است.

مارکوس شفر، رئیس بخش توسعه دایملر درباره این خودرو توضیح گفت: “این مدل یک خودروی نمایشی نیست، بلکه دستاوردی برای توسعه فناوری است. مرسدس در چند سال گذشته سخت کار کرده و این نتیجه تلاش‌های این شرکت است”.

رقابت خودروی جدید مرسدس با تسلا

نمونه اولیه، بهبود‌های بهره وری را در موتور الکتریکی، اینورتر، طراحی باتری، بسته بندی و مدیریت حرارتی نشان می‌دهد. این خودرو یک باتری با ۱۰۰ کیلووات انرژی در ساعت دارد و دارای ساختار شیمی جدیدی است که با کمک کارشناسان فرمول ۱ از بخش قوای محرکه مرسدس-AMG در انگلیس توسعه یافته است.

خودوری جدید مرسدس بنز

باتری متفاوت این خودرو ۵۰ درصد حجم کمتری دارد و ۳۰ درصد سبک‌تر از EQS (خودروی الکتریکی پرچم دار فعلی این برند) است. مرسدس گفت که مصرف انرژی این باتری کمتر از ۱۰ کیلووات در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. داده‌های موجود در وب سایت تسلا نیز نشان می‌دهد که مدل S ۶۰ تسلا در حال حاضر ۱۸.۱ کیلووات ساعت در همان فاصله مصرف می‌کند.

این خودرو همچنین دارای یک سیستم مدیریت حرارتی است که به کاهش اتلاف انرژی کمک می‌کند. ترکیبی از کرکره‌های هوا، دریچه‌های خنک کننده و پمپ‌های آب، تضمین می‌کنند که پیشرانه الکتریکی دمای ایده آل را دارد. باتوجه به اینکه کاهش مصرف انرژی در خودرو‌های الکتریکی مهم است، مهندسان طراحی بلندگو‌ها را تغییر و آن‌ها را نزدیک سرنشینان قرار دادند؛ به این شکل مسافتی که صدا طی می‌کند کاهش می‌یابد.

نمای داخلی خودرو VISION EQXX

این خودرو به صورت آنلاین رونمایی شد و قرار بود در نمایشگاه CES لاس وگاس شرکت کند، اما مرسدس بنز هفته گذشته باتوجه به گسترش جهانی سویه امیکرون ویروس کرونا از نمایشگاه خارج شد. این خودروساز همچنین نمونه اولیه را اواسط امسال آزمایش خواهد کرد.

گفتنی است که مرسدس قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ در صورت امکان فقط خودرو‌های تمام برقی تولید کند و متعهد شده که از موقعیت خود به عنوان بزرگترین خودروساز لوکس جهان با یک برنامه هزینه ۴۵ میلیارد دلاری دفاع کند.

 

منبع: خودروسازی

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=153

دیدگاه شما

آخرین اخبار