مسافران از سفرهای غیرضروری خودداری کنند
کد خبر: ۱۶۵۰۰ | تاریخ انتشار : ۰۳-۰۹-۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی
از فردا تا روز یکشنبه؛

کارشناس هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید احتمال لغزندگی، بسته شدن معابر و محورهای برون شهری وجود دارد؛ بنابراین مسافران از انجام سفرهای غیرضروری از فردا تا روز یکشنبه خودداری کنند.

به گزارش ماشین نیوز ؛کبری رفیعی گفت: هشدار سطح نارنجی  برای فعالیت سامانه بارشی از فردا تا روز یکشنبه  صادر شده که این سامانه بارشی زمنیه ساز ایجاد اختلال در تردد راه  و مسیرها در برخی از محورهای غربی و شمال غرب کشور می‌شود.

به گفته کارشناس هواشناسی بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد احتمال تگرگ وجود دارد. این سامانه مناطقی از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، زنجان، لرستان، قزوین، شمال خوزستان و شمال چهارمحال و بختیاری، البرز،تهران را در برمی‌گیرد.

 او می‌گوید: لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، کاهش دید افقی به ویژه در مسیرهای کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر بصورت محدود، احتمال بالا آمدن موقت سطح آب رودخانه‌ها، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

رفیعی یادآور شد: احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، آمادگی زمستانی راهداری به ویژه در گردنه‌های مناطق سردسیر، احتیاط در قرار دادن نهاده‌های کشاورزی در فضای باز باید در نظر گرفته شود.

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=16500

دیدگاه شما

آخرین اخبار