چرا خط کشی‌ بزرگراه‌های پایتخت زود خراب می‌شود؟
کد خبر: ۱۶۸۹۷ | تاریخ انتشار : ۰۹-۰۹-۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد خط کشی بزرگراه‌های پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛محمدرضا شیخ بهایی در مورد پروژه خط کشی بزرگراه‌های تهران اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون کل بزرگراه‌های شهر تهران یکبار خط کشی شده است و حالا مجددا بسته به نیاز برخی معابر خط کشی مجدد در بازه‌های ۱۵ روزه انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که ۵۲ بزرگراه پایتخت که حدود ۵۵ کیلومتر کل طول بزرگراه‌هاست در مسیر رفت و برگشت کندرو، رمپ و لوپ و خط کشی‌ شده، گفت: تهران را به چهار گروه تقسیم کرده و قراردادهای خط کشی با چهار پیمانکار منعقد شده است و از ابتدای سال تاکنون تمام خط‌ کشی‌های سطح بزرگراه‌ها یک بار انجام شده است.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد طول عمر خط کشی‌ها با بیان این‌که با توجه به وضعیت آسفالت، خطوط سفید زود سیاه می‌شوند و این مساله در فصل گرما نیز تشدید می‌شود، اظهار کرد: وقتی خط کشی از بین می‌رود یا کمرنگ می‌شود ما متعهد هستیم که آن خط را پررنگ کنیم.

شیخ بهایی در پاسخ به این سوال که چرا خط کشی‌ها زود خراب می‌شود؟ گفت: جنس خط کشی‌هایی که در تهران استفاده می‌شود خط کشی سرد است که عمر مفید این خط کشی‌ها هشت ماه است و طول عمر خط کشی سرد کم است و به همان اندازه نیز ارزانتر و سریع‌تر است. هرچند که قراردادهای ما با پیمانکاران عملکردمحور است یعنی بابت خط کشی مجدد پولی پرداخت نمی‌کنیم.

وی با تاکید بر این‌که اگر رنگ خط کاهش یافت پیمانکار موظف است که خط را احیاء کند، افزود: ما از پیمانکار خط سفید می‌خواهیم و برایمان فرقی ندارد که پیمانکار از خط کشی گرم، سرد و یا … استفاده می‌کند؛ بلکه این به نظر خود پیمانکار مربوط است چرا که اگر از خط گرم استفاده کند دیرتر مجبور به احیاء است و اگر از خط کشی سرد استفاده کند زودتر باید خط را احیاء کند.

منبع: ایسنا

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=16897

دیدگاه شما

آخرین اخبار