تویوتا و هوندا تحت تاثیر کمبود تراشه
کد خبر: ۱۷۰۶ | تاریخ انتشار : ۲۲-۱۱-۱۴۰۰ - ۸:۵۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

گزارش درآمدی هوندا و تویوتا به ترتیب کاهش سود ۳۲ و ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ماشین نیوز ؛تویوتا گزارش داد که در سه ماهه گذشته نزدیک به ۶ درصد کاهش داشته است و در مجموع سود آن به ۷۹۱.۷ میلیارد ین (۵.۱ میلیارد پوند) رسیده است که این مبلغ از ۸۳۸.۷ میلیارد ین (۵.۴ میلیارد پوند) سال گذشته کاهش یافته است. گزارش درآمدی هوندا از این هم بدتر است و سود آن با کاهش قابل توجهی ۳۲ درصدی به ۱۹۲.۹ میلیارد ین (۱.۱ میلیارد پوند) رسید این در حالی است این مبلغ در سال گذشته ۲۸۴ میلیارد ین (۱.۸ میلیارد پوند) بوده است.

هر دو شرکت پیش بینی می‌کنند که کمبود تراشه همچنان بر درآمد آن‌ها در سال‌های مالی آینده تأثیر می‌گذارد. در ژوئن، یکی از مدیران تراشه ساز اینتل گفت که رفع کمبود جهانی تراشه ممکن است سال‌ها طول بکشد. در حالی که برنامه‌های اینتل برای گسترش عملیات تولید تراشه در ایالات متحده، با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری برای دو کارخانه جدید در آریزونا می‌تواند به تعادل مجدد زنجیره تامین تراشه‌ها کمک کند.

تویوتا در سه ماهه سوم درآمدی خود ۲.۵ میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان فروخت که نسبت به ۲.۸ میلیون دستگاه در مدت مشابه سال قبل کاهش داشت و پیش بینی فروش کل سال خود را از ۸.۵۵ میلیون دستگاه قبلی به ۸.۲۵ میلیون دستگاه کاهش داد. این شرکت همچنین بابت تاخیر در تولید ناشی از کمبود تراشه و سایر قطعات به دلیل مشکلات تولید ناشی از اقدامات Covid-۱۹ عذرخواهی کرد.

در بیانیه‌ای آمده است: “ما به دلیل ناراحتی ایجاد شده برای مشتریانی که باید برای مدت طولانی تا تحویل منتظر بمانند عذرخواهی می‌کنیم، اما ما به بهبود فعالیت‌ها از طریق «All-Toyota» همراه با فروشندگان و تامین کنندگان خود ادامه خواهیم داد. ” هوندا همچنین گفت که تولیداتش تحت تأثیر تاخیر‌های ناشی از محدودیت‌های کووید-۱۹ قرار گرفته است و افزود که افزایش هزینه‌های مواد نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=1706

دیدگاه شما

آخرین اخبار