هوش مصنوعی مربی رانندگی خودروهای خودران می شود
کد خبر: ۱۸۴۶ | تاریخ انتشار : ۲۵-۱۱-۱۴۰۰ - ۷:۳۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

یک استارتاپ سیستم هوش مصنوعی ابداع کرده که مانند مربی رانندگی برای خودروهای خودران عمل می‌کند و در محیطی مجازی به آنها می‌آموزد چطور عمل کنند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ صنعت نوپای خودروسازی خودران درحال گسترش است. اما رانندگان هوش مصنوعی هنوز به مرحله ایده آل نرسیده‌اند. پیش‌بینی می‌شود وسیله‌های نقلیه خودران جایگزین سرویس‌های تاکسی شوند و در مسافت‌های طولانی به رانندگان کمک کنند تا بدون نیاز به توقف، بخوابند.
در همین راستا یک استارتاپ کانادایی به‌نام «وابی»(Waabi) از یک سیستم هوش مصنوعی رونمایی کرده که در حقیقت می‌تواند سیستم خودران وسیله نقلیه آموزش دهد تا کار خود را بهتر انجام دهد.این محصول «وابی ورد» نام گرفته و یک شبیه‌سازی از محیط‌های واقعی با شرایط مختلف در جاده ایجاد می‌کند تا به برنامه‌های رانندگی خودران روش‌های جدیدی برای اجتناب از حوادث بیاموزد.
استفاده از دنیای مجازی برای آموزش به سیستم‌های هوش مصنوعی پدیده تازه‌ای نیست. به جای آنکه خودروهای خودران ساعت بی‌شماری را در جاده بگذرانند و احتمالاً با هیچ شرایط حیاتی مانند عبور عابر پیاده از خیابان یا فرود اضطراری هواپیما در جاده روبه‌رو نشوند، توسعه دهندگان اکنون سعی دارند این شرایط را در محیط‌های مجازی بازسازی کنند. چالش آنجا است که خلق چنین موقعیت‌هایی به طور دستی انجام می‌شود و نیازمند زمان و تلاش زیادی است.
به گفته وابی، محصول این شرکت براساس فناوری هوش مصنوعی است که روش‌های مختلفی برای آموزش را در پیش می‌گیرد. به جای آنکه برنامه نویسان شرایط را در دنیای مجازی هدایت کنند، هوش مصنوعی وابی تمام این فرآیند را انجام می‌دهد.
«وابی ورد» طوری آموزش می‌بیند، تا نقاط ضعف روبات خودران را کشف کند و نه تنها عملکرد آن در جاده مجازی را ارزیابی می‌کند، بلکه برنامه را وادار می‌کند تا مرزهای محدودیت خود را ارتقا دهد. این هوش مصنوعی سناریوهای مختلفی برای برنامه خودران ایجاد می‌کند تا شکست بخورد و بتدریج راه حلی برای چالش بیاموزد.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=1846

دیدگاه شما

آخرین اخبار