فوت ۸۰۰ راننده تاکسی تهرانی براثر کرونا
کد خبر: ۱۹۲۸ | تاریخ انتشار : ۲۷-۱۱-۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از فوت ۸۰۰ راننده تاکسی تهرانی از ابتدای شیوع کرونا خبر داد و گفت: طی دو هفته آینده فرآیند صدور ایساکوکارت با سرعت آغاز می شود.

به گزارش ماشین نیوز ؛مهدی اسماعیل بگی درباره روند اجرای تفاهم نامه صدور ایساکوکارت، توضیح داد: حدود یک ماه و نیم گذشته این تفاهم نامه با شرکت ایساکو امضاء شد که در آغاز فرآیند حدود ۵ هزار راننده تاکسی به شرکت ایساکو معرفی شدند؛ اما در ابتدای کار در مجموعه ایساکو مشکلی به‌وجود آمد که باعث توقف اجرای این تفاهم شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ادامه اضافه کرد: مجموعه پشتیبانی شرکت ایساکو به مشکل برخورده بود و همین امر باعث شد تا اجرای فرآیند آنطور که باید با سرعت پیش رود، پیش نرود.

اسماعیل بگی ضمن اشاره به برگزاری جلسه طی چند روز گذشته به منظور تعیین تکلیف موضوع با شرکت ایساکو، بیان کرد: در نتیجه این مجموعه قول داده تا طی دو هفته آینده فرآیند صدور ایساکوکارت را با سرعت آغاز کند.

وی با تاکید بر اینکه درحال حاضر ۲۱ هزار راننده تاکسی به شرکت ایساکو معرفی شده‌اند، گفت: در اطلاع هستم که مدیران این شرکت به صورت جدی مشکل را پیگیری کردند و درحال حاضر مشکل به‌وجود آمده در شرکت ایساکو، برطرف شده است. امیدواریم که پیش از آغاز سال جدید بخشی از نیازهای تاکسیرانان شهر تهران  در این رابطه تأمین شده باشد.

آمار تاکسیرانان واکسن نزده به ۴ هزار نفر کاهش یافت

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره واکسیناسیون رانندگان تاکسی نیز توضیح داد: سازمان طرحی در دو بخش برای واکسیناسیون اجرا کرد. طرح نخست مربوط به نصب کارت واکسن روی شیشه خودرو بود و طرح دو شامل برخورد با تاکسیرانانی می‌شد که برای واکسن اقدام نکرده بودند.

اسماعیل بگی درباره تاکسیرانانی که کارت واکسن را روی شیشه خودرو نصب کرده‌اند، گفت: تیم‌های نظارتی در پایانه‌های مختلف سطح شهر حضور می‌یابند و براین مسئله نظارت می‌کنند؛ البته در این میان برای اینکه امرار معاش و فعالیت تاکسیرانان ضربه نخورد، کارت واکسن از طریق بازرسان در برخی نقاط و دفاتر تاکسیرانی در پایانه‌ها برای رانندگانی که واکسن زده‌اند اما کارت را دریافت نکردند، صادر می‌شود.

وی درباره عدم واکسیناسیون بیش از ۵ هزار راننده تاکسی شهر تهران در ماه گذشته، بیان کرد: در همین مدت اعلام شده آمار رانندگانی که از دریافت واکسن خودداری کرده‌اند، کاهش یافته و درحال حاضر به حدود ۴ هزار راننده رسیده است؛ یعنی بیش از هزار راننده تاکسی در همین مدت واکسن کرونا زده‌اند.

فوت ۸۰۰ راننده تاکسی تهرانی از ابتدای شیوع کرونا

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با پرداختن به مابقی تاکسیرانانی که هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند، گفت: تیم‌های نظارتی در معابر و پایانه‌ها درحال گشت زنی هستند و خودروی تاکسیرانی که واکسن نزده، تا زمان دریافت واکسن متوقف می‌شود. اگر هم تاکسیرانی تمایل به واکسن نداشته باشد، امکان فعالیت نخواهد داشت و پروانه تاکسیرانی او ابطال خواهد شد چرا که تمدید پروانه منوط به واکسیناسیون است.

به گفته اسماعیل بگی؛ کد ملی تاکسیرانانی که واکسن زده و نزده‌اند در دست سازمان تاکسیرانی است؛ بنابراین راننده‌ای که واکسن نزده به صورت خودکار و سیستمی، پروانه فعالیتش صادر و تمدید نخواهد شد.

وی با اعلام اینکه حدود ۳ تا ۴ درصد تاکسیرانان هنوز واکسن نزده‌اند، افزود: اما اینکه حدود ۹۶ درصد از یک جامعه ۸۰ هزار نفری اقدام به واکسیناسیون کرده‌اند، بسیار خوب است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پایان اعلام کرد: متأسفانه طی آغاز شیوع کرونا تاکنون، بیش از ۸۰۰ راننده تاکسی جان باخته و ۸۰۰ خانواده ضایعه دیده است. سلامت تاکسیرانان کم از سلامت شهروندان برای سازمان تاکسیرانی اهمیت ندارد و مسافران هم باید در صورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر تاکسی، واکسن زده باشند.

 

منبع: فارس

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=1928

دیدگاه شما

آخرین اخبار