تحول ایران‌خودرو با مدیریت جدید
کد خبر: ۱۹۳۷ | تاریخ انتشار : ۲۷-۱۱-۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

همخوانی برنامه های خطیبی با نیازهای مبرم صنعت خودرو و بیان این دغدغه ها نشان می‌دهد که در دوره مدیریت خطیبی می توان اتفاقات خوبی را برای قطب اول تولید کشور متصور بود.

به گزارش ماشین نیوز ؛در این اجرای این برنامه‌ها انتظار می رود که مسوولان اجرایی نیز از هیچ تلاشی مضایقه نکنند تا شاهد تحول عملی در صنعت خودرو باشیم.

صنعت خودروی کشور علیرغم این‌که در چندسال گذشته با توجه به شرایط موجود نتوانسته از همه ظرفیت خود در امر تولید بهره گیرد اما نباید از این موضوع غافل شد که در چند وقت اخیر در مسیر بهبودی قدم برداشته درک درست این موضوع نگاهی به میزان افزایش تولید خودروها و کاهش سفارشات معوق در خودروسازی های کشور است که این همه ماجرا هم نیست.

مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، برنامه های خود را به این ترتیب تشریح کرد؛ افزایش کیفی و کمی، افزایش رضایتمندی، توجه ویژه به صادرات، تکمیل محصولات دارای کسری قطعه، تنوع محصولات، سودآوری.

افزایش نرخ ارز و به تبع آن رشد قیمت مواد اولیه در کشور در چند وقت اخیر بیش از موضوع تحریم‌ها آسیب جدی به صنعت خودروی کشور وارد کرد تا جایی که می‌توان گفت حتی افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو نیز نمی تواند زیان انباشته خودروسازان را جبران کند. در چنین شرایطی یکی از راهکارهایی که می تواند زیان ناشی از شرایط داخلی را کاهش دهد توجه به بازارهای صادراتی است. نوسانات ارزی در کنار شرایط منطقه ای می تواند بستر مطلوبی را جهت ایجاد کانال ویژه برای صادرات ایجاد کند.

شناسایی و پیدایش بازارهای خارجی بدون شک بدون ضریب افزایش کمی و کیفی خودروها امکان پذیر نخواهد بود. در حال حاضر میزان عرضه خودرو به بازار داخلی نسبت به سنوات قبل افزایش پیدا کرده هرچند که هنوز تا رسیدن به نقطه ای که خریداران مانند سایر کشورهای در حال توسعه بتوانند خودروهای خود را بدون معطلی و انتظار دریافت کنند فاصله زیادی باقی‌ست اما این موضوعی‌است که به ویژه توسط ایران خودرویی ها با جدیت دنبال می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که همواره پیکان انتقادات را به سمت خودروسازان روانه کرده مساله خودروهای کف پارکینگ آنان است که کمبود و کسری قطعه مانع از تکمیل این محصولات جهت ارایه به بازار می شود. هزینه نگهداری و استهلاک انباشته این خودروها طی ماه‌ها نگهداری در پارکینگ خودروسازان قابل توجه است. با در اولویت قرار گرفتن تکمیل این خودروها توسط خطیبی، می توان امیدوار بود که از ورود هزینه مضاعف به ایران خودرو، به واسطه توقف خودروها در پارکینگ جلوگیری شود.

به نظر می رسد با اجرای این برنامه ها شاهد افزایش رضایتمندی در بین مشتریان بزرگ‌ترین خودروساز کشور باشیم و نتایج حاصل از اجرای این سیاست‌ها در یک بازه زمانی خواهد توانست بخشی از زیان انباشته خودروسازان را جبران کند البته نمی توان انتظار داشت که این مساله در کوتاه مدت انجام شدنی باشد اما انتظار می رود که مانند سنوات قبل شاهد شکاف زمانی در نیل به این اهداف نباشیم.

 

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=1937

دیدگاه شما

آخرین اخبار