صندلی‌های خودرو از توالت هم آلوده‌تر هستند!
کد خبر: ۱۹۵۱ | تاریخ انتشار : ۲۸-۱۱-۱۴۰۰ - ۷:۲۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

یک تحقیقات جدید نشان می‌دهد، درون خودروی شما میکروب‌های بیش‌تری نسبت به توالت معمولی وجود دارد.

به گزارش ماشین نیوز ؛شاید درک این مسئله که چرا دستشویی‌ها محل تجمع میکروب هستند، ساده باشد اما باید بگوییم مسئله در خصوص خودرو‌ها ممکن است حتی بدتر از این باشد.

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد، خودرو‌ها می‌توانند میزبان میکروب‌های بیشتری در مقایسه با صندلی توالت باشند.

خودرو‌ها نه تنها از بیرون کثیف هستند و حتی هوای بیرونی را با انتشار گاز دی اکسید کربن آلوده می‌سازند، بلکه آن‌ها از داخل نیز بسیار بیشتر از آن چیزی که تصور می‌شود، کثیف هستند.

طبق تحقیقات پژوهشگران «دانشگاه آستون» در بیرمنگام انگلیس، داخل خودرو‌ها می‌تواند میزبان سطوح بالاتری از میکروب‌ها در مقایسه با صندلی توالت‌ها باشند.

محققان انگلیسی در این پژوهش نمونه‌هایی را از داخل ۵ خودروی کار کرده جمع آوری کرده و آن را با نمونه‌های گرفته شده از دو دستشویی مقایسه کردند. پس از این آزمایش، مشخص شد در بیشتر موارد، سطوح بالایی از باکتری در خودرو‌ها مشاهده شد که با میزان باکتری در دستشویی‌ها برابری می‌کرد و یا حتی از آلودگی باکتریایی یافت شده در توالت‌ها نیز بیشتر بود.

در این تحقیق مشخص شد، بیشترین میزان تجمع باکتری در صندوق عقب خودرو وجود دارد. پس از آن بیشترین میزان تجمع باکتری‌ها در صندلی راننده، دسته دنده ماشین، صندلی عقب و داشبورد قرار داشت.

در میان تمامی مناطقی که محققان مورد آزمایش قرار دادند، فرمان خودرو دارای کمترین میزان باکتری بود. آنها می‌گویند این مسئله احتمالا به این دلیل است که مردم در طول همه گیری کرونا نسبت به قبل از آن، بیشتر از ضد عفونی کننده استفاده کرده اند.

منبع: دویچه وله

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=1951

دیدگاه شما

آخرین اخبار