اجرای طرح ساماندهی موتور سوراران از فردا
کد خبر: ۱۹۸۲ | تاریخ انتشار : ۲۹-۱۱-۱۴۰۰ - ۸:۳۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح ساماندهی و انضباط بخشی موتور سیکلت سوارن در ۱۰۰ نقطه تهران از روز شنبه خبر داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛سردار “حسین رحیمی” در جمع مسئولان پلیس راهور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۴۶ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی و همچنین بالغ بر ۵۰ درصد مجروحان و مصدومان این حوادث مربوط به موتورسواران است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی اجرای این طرح، ساماندهی موتورسیکلت سواران است، افزود: در این مرحله از طرح با ده تخلف از جمله حرکات مخاطره آمیز، مخدوش کردن پلاک، عدم استفاده از کلاه ایمنی، حمل بار‌های نامتعارف، عبور از چراغ قرمز و… برخورد خواهد شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید براینکه این طرح در پی مطالبه مسئولان و شهروندان اجرا می‌شود، گفت: متاسفانه درحال حاضر، در بسیاری از تخلفات ترافیکی و حتی مجرمانه مثل کیف قاپی و موبایل قاپی از موتورسیکلت استفاده می‌شود که به طور حتم اجرای این طرح می‌تواند تبعات خوبی در حوزه ترافیکی و حتی برخورد با جرایم داشته باشد.
سردار رحیمی با بیان اینکه این طرح با همکاری پلیس‌های راهور، پیشگیری، یگان امداد و یگان ویژه پلیس اجرا خواهد شد، گفت: هدف اصلی این طرح ساماندهی و ارتقا انضباط بخشی موتورسیکلت سواران و رفع دغدغه شهروندان است و به منظور هرچه بهتر برگزار شدن آن جلسات توجیهی متعددی با مسئولان اجرایی این امر، برگزار شده است.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه اجرای این طرح بیش از همه به نفع موتورسیکلت سواران است چرا که بیشترین تلفات جانی و حوادث ترافیکی مربوط به آنان می‌شود، گفت: پلیس خود را در مقابل انضباط شهری و نظم عمومی مسئول می‌داند و به طور جد به دنبال انضباط بخشی ترافیکی به خصوص در حوزه موتورسیکلت سواران است.
وی افزود: در اجرای این طرح، برخورد مناسب با موتورسیکلت سواران هرچند متخلف باشند مورد تاکید و توصیه است و ساماندهی موتورسیکلت سواران نقش موثری در کاهش جرایم و تخلف‌ها خواهد داشت و امیدواریم شهروندان گرانقدر در اجرای هرچه بهتر این طرح پلیس را همراهی کنند.
........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=1982

دیدگاه شما

آخرین اخبار