فروش رنو برای چهارمین سال متوالی سقوط کرد
کد خبر: ۱۹۹۰۵ | تاریخ انتشار : ۲۸-۱۰-۱۴۰۱ - ۸:۴۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

گروه رنو اعلام کرد فروش برند پرچمدار خود برای چهارمین سال متوالی در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت و به یک میلیون و۴۶۶ هزار و ۷۲۹ دستگاه به استثنای روسیه رسید که ۹.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش داشت.

به گزارش ماشین نیوز ؛ این خودروساز فرانسوی که از بحران کووید-۱۹ و مشکلات زنجیره تامین به دلیل کمبود تراشه، بیشتر از سایر رقبا آسیب دید، در تلاش برای افزایش سود است. این گروه روی خودروهای با حاشیه سود بالاتر و خودروهای الکتریکی تمرکز می‌کند تا رشد را افزایش دهد.

 برند رنو در سال ۲۰۲۲ که دو سوم فروش گروه را به خود اختصاص می‌دهد، با فروش ۲۲۸ هزار دستگاهی، سومین برند اروپایی برای فروش خودروهای برقی پس از تویوتا و تسلا بود که نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایشی ۱۲ درصدی داشته است.

سهم بازار جهانی آن چهار درصد بود که نسبت به سال قبل ۰.۵ درصد کاهش داشت. از بین ۱۰ بازار برتر، برند رنو تنها در دو بازار ترکیه و کلمبیا افزایش فروش داشته است. فروش در بازار برتر فرانسه ۱۵ درصد کاهش یافت، در بازار شماره دو برزیل ثبات داشت و در سومین بازار مهم آلمان، ۲۵ درصد کاهش یافت. با احتساب روسیه، فروش جهانی ۱۵ درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، فابریس کامبولیو، مدیر عامل رنو گفت که او خوشبین است که شرایط امسال بهبود یابد زیرا این شرکت دارای سبد بهتر و سهام بالاتری است. با این حال، او اذعان کرد که کاهش قیمت جهانی که اخیرا تسلا اعلام کرده است، موضوعی است که رنو مانند رقبا باید با آن مقابله کند.

برچسب ها:, , , , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=19905

دیدگاه شما

آخرین اخبار