فرسودگی ۷۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی
کد خبر: ۲۰۸۶ | تاریخ انتشار : ۰۱-۱۲-۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به فرسودگی ۷۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی گفت: ۳ هزار دستگاه اتوبوس در پایتخت زمین‌گیر شده و اکنون فقط ۲ هزار اتوبوس فعال است.

به گزارش ماشین نیوز ؛بهرام نکاحی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در صحن امروز شورای شهر در جریان بررسی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی اظهار داشت: وضعیت اتوبوسرانی به صورتی است که متأسفانه این ناوگان طی سال‌های قبل مورد بی‌مهری قرار گرفته و حاصل آن فرسودگی حدود ۷۵ درصد اتوبوس‌های پایتخت و تجهیزات مربوط به آن است.

وی افزود: همچنین طی دو سال گذشته هزینه تمام شده به رانندگان بخش خصوصی هم پرداخت نشده و همین مسأله سبب خسران آنها و تجمع و تحصن‌شان شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: ۳ هزار دستگاه اتوبوس طی سال‌های اخیر از ناوگان اتوبوسرانی خارج شده و سه هزار اتوبوس دیگر هم زمین‌گیر شده و اکنون دو هزار اتوبوس فعال است بنابراین تصمیم امروز بین بودن و نبودن خدمات خواهد بود.

نکاحی با اشاره به اینکه امروز اتوبوسرانی ۴ درصد سهم جابه‌جایی مسافران را در پایتخت به همراه دارد گفت: این چنین نیست که فقط اقشار ضعیف از اتوبوس استفاده کنند همچنین باید تلاش کنیم که به تکلیف ۲۵ درصدی خود در اتوبوسرانی برای سهم حمل و نقل برسیم.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی باید به هزینه تمام شده‌اش برسد و جبران خسارات آن صورت گیرد در حال حاضر مسافر کرایه‌ای که پرداخت می‌کند ۱۰ درصد هزینه تمام شده است و باید افزایش نرخ‌ها به صورت معقول و منطقی باشد که برای این بخش فعالیت مقرون به صرفه باشد.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=2086

دیدگاه شما

آخرین اخبار