استفاده از سقف خورشیدی در جدیدترین خودروی برقی
کد خبر: ۲۰۹ | تاریخ انتشار : ۱۷-۱۰-۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مرسدس بنز از نسخه جدید کمپر ون برقی EQV خود برای ایجاد یک تجربه تمام الکتریکی رونمایی کرده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ هنوز یک هفته کامل از سال ۲۰۲۲ نگذشته است، مرسدس بنز در مسیر برقی سازی خودروهای خود گام بر‌می‌دارد. این برند قصد دارد در بخش خودروهای سواری برقی پیشتاز شود، و اکنون مرسدس به یکی از اولین برندهای خودرو تبدیل می‌شود که یک ون کمپر تمام الکتریکی را به بازار معرفی می‌کند.ون مسافربری برقی EQV ۲۲۵ مایلی، دارای یک کمپ الکترونیکی چهارخوابه، آشپزخانه، درب عقب، تخت تاشو و سقف پاپ آپ خورشیدی است.

طی چند سال گذشته، مرسدس بنز حضور خود را در بازار وسایل نقلیه بزرگ مجهز به محل زندگی افزایش داده است و به طور پیوسته مجموعه ون های کمپر جهانی خود را با محصولاتی مانند وانت مارکوپولو اروپایی و آمریکایی افزایش داده است.در حالی که  تلاش می‌کند ویژگی‌های جدید وسایل نقلیه الکتریکی تفریحی در بازار را نیز به خودروهای خود اضافه کند.

مرسدس برای اولین بار EQV را در آگوست ۲۰۱۹ معرفی کرد، این وسیله نقلیه با طول بین ۵۱۴ تا ۵۳۷ سانتی‌متر (۲۰۲ و ۲۱۱ اینچ)، یک ون سایز متوسط ​​است که شباهت زیادی به فولکس واگن ترانسپورتر دارد.

EQV۳۰۰ با هر بار شارژ حدود ۲۲۵ مایل حرکت می‌کند

این وسیله نقلیه کمپر با دو مدل باتری ارائه می شود: باتری ۹۰ کیلووات ساعت تا ۳۶۳ کیلومتر (۲۲۶ مایل) برد یا یک گزینه کوچکتر با باتری ۶۰ کیلووات ساعت برای حداکثر ۲۳۶ کیلومتر (۱۴۷ مایل). اتاقک Sortimo S-Camper یک آشپزخانه به اندازه کافی خوب است، اما یکی از موارد ناامیدکننده‌ این آشپزخانه این است که به یک اجاق گاز دوگانه سوز متکی است و این فرصت را که کمپر EQV یک کمپ کاملاً برقی باشد را از دست داده است.

کمپر EQV همراه با باتری ۹۰ کیلووات ساعتی یک باتری تفریحی جداگانه نیز دارد. این باتری ثانویه در حال حاضر انرژی جعبه یخچال کوچک را تامین می کند، بنابراین می تواند انرژی یک اجاق القایی را نیز تامین کند.

ون کمپر EQV شامل یک تخت نیمکتی تاشو و سقف پاپ آپ مرسدس بنز است.

از نظر اقامت شبانه، کیت Sortimo EQV چهار نفر را روی ترکیبی از تخت کابین پایینی که از بالای جعبه آشپزخانه و تخت سقف بازشو تا می‌شود می‌خواباند. وقتی تخت خوابیده می شود، می توان صندلی های عقب را باز کرد و مانند حالت عادی از آن استفاده کرد.

 سقف به صورت اختیاری می تواند به دو پنل خورشیدی برای شارژ ۴۰۰ وات باتری های اوقات فراغت و استارت (نه باتری سیستم انتقال قدرت) مجهز شود. از دیگر ویژگی‌های کمپر می‌توان به شیشه‌های عقب تاریک، روشنایی داخلی، پورت‌های USB اضافه شده و صندلی‌های چرخان راننده و سرنشین جلو اشاره کرد.

 

منبع: فارس

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=209

دیدگاه شما

آخرین اخبار