ثبت ۱۵۳۶ تصادف و ۷۶ فوتی در سفرهای نوروزی
کد خبر: ۲۳۱۲۲ | تاریخ انتشار : ۲۶-۱۲-۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور از ثبت ۱۵۳۶ تصادف در دو روز ابتدایی آغاز سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: در این دو روز ۷۶ هموطن جان خود را در تصادف از دست داده‌اند.

به گزارش ماشین نیوز ، سرهنگ احمد شیرانی؛ رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور با اشاره به تغییرات سفرهای بین استانی دو روز اول طرح نوروزی از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ اسفند اظهار کرد: شاهد افزایش ۱۷ درصدی سفرها نسبت مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه سفرهای نوروزی امسال به سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است، گفت: بیشترین خروج خودرو از استان‌های تهران و البرز با ۱۰۵ هزار وسیله نقلیه و بیشترین مقصد خودروهای استان تهران البرز به سمت استان‌های قم، قزوین، مازندران، مرکزی و اصفهان بوده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور بیان کرد: بیشترین ورود خودرو به استان مازندران با ۲۶ هزار و ۷۰۰ وسیله نقلیه، بیشترین ورود خودرو به مازندران از استان‌های تهران و البرز، گلستان، فارس، خراسان رضوی، گیلان بوده است.

به گفته شیرانی استان‌های مرکزی گیلان و همدان هم دارای بیشترین ورود خودرو بوده‌اند.

وی با اشاره به آمار تصادفات دو روز اول طرح نوروزی از روز ۲۴ تا ۲۶ اسفند گفت: ۶۹ فقره تصادف فوتی با ۷۶ نفر جان باخته و هزار و ۴۶۷ فقره تصادف جرحی با هزار و ۸۸۰ نفر مجروح ثبت شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور با بیان اینکه آمار تصادفات بسیار نگران‌کننده است، گفت: بیشترین وقوع تصادفات فوتی در جاده‌های استان‌های خراسان رضوی، تهران، فارس، کرمان و اصفهان رخ داده است.

وی تصریح کرد: کمترین وقوع تصادفات هم در جاده‌های استان‌های چهارمحال بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان بوده است.

شیرانی خاطرنشان کرد: بیشترین علت وقوع حوادث عدم توجه به جلو، انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز که منجر به شدیدترین و پرتلفات‌ترین حوادث شده است‌.

وی اضافه کرد: بیشترین ساعات وقوع حوادث ساعت ۱۲ تا ۱۶ بوده است.

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=23122

دیدگاه شما

آخرین اخبار