ساز و کار تعویض پلاک وسایل نقلیه مشخص شد
کد خبر: ۲۳۱۴ | تاریخ انتشار : ۰۹-۱۲-۱۴۰۰ - ۷:۴۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

نمایندگان مجلس ساز و کار تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت توسط نیروی انتظامی را مشخص کردند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ نمایندگان مجلس در نشست علنی شامگاه یکشنبه (۸ اسفند) مجلس شورای اسلامی در روند بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند (ز) و (ط) تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.

در بخش درآمدی بند (ز) تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه آمده است: دولت مکلف است وجوه حاصل از جریمه­های دریافتی موضوع قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی مصوب ۱۹/۷/۱۳۷۳ مجمع تشخیص مصلحت نظام را تا مبلغ دو هزار میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال دریافت و به ردیف درآمدی شماره ۱۵۰۱۱۳ نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز نماید.

در بخش درآمدی بند (ط) تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه آمده است؛ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از ابتدای سال ۱۴۰۱ سامانه تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت را به نحوی ایجاد نماید که تمامی مراحل نقل و انتقال مالکیت به صورت برخط انجام و مراجعه حضوری اشخاص صرفاً برای احراز هویت فرد، اصالت خودرو و فک و نصب پلاک باشد. در این راستا نیروی انتظامی موظف به انجام اقدامات زیر است:

۱ – پلاک را صرفاً از طریق مؤسسات مجاز و صاحب صلاحیت غیردولتی تعویض و تعرفه مندرج در جدول شماره (۱۶) این قانون را از متقاضی دریافت و سهم موسسه ذی‌ربط را به­طور مستقیم پرداخت و مابقی را به ردیف درآمدی ۱۴۰۱۱۴ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل واریز نماید. نیروی انتظامی موظف به اعلام جزئیات دریافتی به متقاضیان است.

۲- به استناد تبصره (۱) ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ مالیات نقل و انتقال خودرو و موتورسیکلت را در هنگام فک و نصب پلاک به ترتیب مقرر شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور دریافت و به حساب‌ مربوطه نزد خزانه­داری کل کشور واریز کنند.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=2314

دیدگاه شما

آخرین اخبار