قطار برقی که با جاذبه و شیب زمین شارژ می‌شود
کد خبر: ۲۴۲۶ | تاریخ انتشار : ۱۲-۱۲-۱۴۰۰ - ۷:۵۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

یک شرکت استخراج مواد معدنی در استرالیا در تلاش است تا قطاری برقی را برای حمل و نقل به کار بگیرد که با تکیه بر جاذبه و شیب زمین به طور مداوم شارژ می‌شود.

به گزارش ماشین نیوز ؛شرکت فورتسکیو، در تلاش است تا سال ۲۰۳۰ به طور کامل از انرژی‌های پاک برای حمل و نقل استفاده کند.

قطار برقی که بر مبنای این هدف گذاری در حال تولید است، «بی نهایت» نام دارد و برای جابجایی انبوه سنگ آهن بدون نیاز به شارژ قطار مذکور طراحی شده است.

الیزابت گینز، مدیر عامل فورتسکیو معتقد است: قطار بی نهایت ظرفیت این را دارد که کارآمدترین لوکوموتیو الکتریکی مجهز به باتری در جهان باشد. استفاده از فناوری شارژ با استفاده از نیروی جاذبه نیاز به نصب زیرساخت‌های جدید تولید انرژی تجدید پذیر و شارژ مکرر این قطار را برطرف می‌کند و باعث می‌شود به یک راه حل کارآمد برای حذف گازوئیل و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای دست یابیم.

بر اساس محاسبات این شرکت در مسیر حرکت قطارهای آن به اندازه کافی شیب و سراشیبی و فرصت‌های ترمز و توقف برای بارگیری بار و شارژ مجدد باتری وجود دارد. علاوه بر این، قطار در هنگام تخلیه آنقدر سبک تر می‌شود که باتری شارژ شده می‌تواند آن را تا معدن ببرد و سفر را دوباره بدون نیاز به شارژ شروع کند.

این طرح با هدف جایگزینی برخی یا همه لوکوموتیوهای دیزلی و استفاده از قطارهای الکتریکی که از طریق ترمز کردن کاملاً شارژ می‌شوند، اجرا می‌شود. البته هنوز مشخص نیست آیا در مناطق مرطوب‌تر و با اصطکاک کمتر نسبت به صحرای غرب استرالیا هم می‌توان چنین طرحی را اجرا کرد یا خیر.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=2426

دیدگاه شما

آخرین اخبار