کمک BMW به تولید خودروهای پرنده
کد خبر: ۲۹۴۵ | تاریخ انتشار : ۲۳-۱۲-۱۴۰۰ - ۷:۴۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

تیم مهندسی ماشین پرنده بیش از ۱۰۰ هزار ساعت را صرف توسعه و آزمایش نمونه اولیه خودرو پرنده دو سرنشینه کرده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛شاید BMW را به‌عنوان سازنده ماشین‌های رانندگی بشناسید، اما این خودروساز آلمانی برای اولین بار یک دهه قبل از عرضه اولین خودروی چهار چرخ خود، ۳/۱۵ Wartburg، در سال ۱۹۲۸، به موتور‌های هواپیما پرداخت.

به گزارش slashgear، اخیراً، یک ماشین پرنده با موتور BMW وجود دارد که در حال غوغا کردن در سراسر اینترنت است. ما در مورد AirCar توسط شرکت فناوری و حمل و نقل اسلواکی Klein Vision صحبت می‌کنیم. این یک ماشین پرنده با مارک BMW نیست، توجه داشته باشید، اما دارای یک موتور بنزینی BMW است.

اولین خودروی پرنده استفان کلاین، بنیانگذار و مدیر عامل کلین ویژن، به سال ۱۹۸۹، همراه یک هواپیمای سه چرخ با طراحی کانارد و چهار سطح بالابر برمی گردد. با این حال، به دلیل عرض متوسط، در طول تست رانندگی عملی خود نتوانست نتایج بهینه را ارائه دهد، بنابراین این شرکت، کلاین Aeromobil II را در سال ۱۹۹۶ توسعه داد، یک هواپیمای متحول کننده ماشین اسلش با طراحی بهبود یافته برای قابلیت پرواز در جاده است.

ماشین پرنده

Klein Vision AirCar

استفان کلاین در سال ۲۰۱۷ با کارآفرین و یکی از بنیانگذاران آنتون زاژاک، شرکت Klein Vision را تأسیس کرد. این دو بلافاصله AirCar را با استفاده از فناوری کاملاً جدید و کمتر از دوازده حق ثبت اختراع برای تبدیل وسیله نقلیه از خودرو به هواپیما و بالعکس توسعه دادند. AirCar دارای چهار چرخ، بال‌های جمع شونده، دم تاشو و سیستم استقرار چتر نجات است. این خودرو اولین پرواز اولیه خود را در سال ۲۰۲۰ به سرانجام رساند و اولین پرواز بین شهری خود را در ژوئن ۲۰۲۱ بین فرودگاه‌های بین المللی Nida و براتیسلاوا انجام داد.

همچنین بیش از ۴۰ ساعت پرواز آزمایشی را تحت نظارت CAA (سازمان هواپیمایی کشوری) به پایان رساند. رنه مولنار، مدیر بخش هوانوردی غیرنظامی (سازمان حمل و نقل اسلواکی) گفت: “AirCar نوآوری‌های برتر را با اقدامات ایمنی مطابق با استاندارد‌های EASA ترکیب می‌کند. ” این یک دسته جدید از یک خودروی اسپورت و یک هواپیمای قابل اعتماد را تعریف می‌کند.

گواهینامه قابلیت پرواز

در ژانویه ۲۰۲۲، AirCar گام بسیار مهمی را در انتقال از یک خودرو به یک خودروی پرنده به دست آورد. سازمان حمل و نقل اسلواکی و آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) پس از انجام ۷۰ ساعت آزمایش پرواز با بیش از ۲۰۰ برخاست و فرود، طیف کاملی از عملکرد و مانور‌های پروازی، به AirCar گواهی قابلیت پرواز دادند.

ماشین پرنده با موتور BMW

Klein Vision AirCar اکنون از نظر قانونی برای کاوش در آسمان‌های بالای اسلواکی رایگان است. مهمتر از آن، این بدان معناست که AirCar به تولید انبوه نزدیک‌تر می‌شود، اولین خودروی پرنده‌ای که این کار را انجام می‌دهد. آنتون زاژاک، یکی از بنیانگذاران کلین ویژن، گفت: “پنجاه سال پیش، ماشین مظهر آزادی بود. AirCar با بردن ما به بخشی دیگر، جایی که جاده با آسمان برخورد می‌کند، این مرز‌ها را گسترش می‌دهد. “

قابلیت‌های موتور BMW

Klein Vision AirCar از موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی بی ام و با قدرت ۱۴۰ اسب بخار نیرو می‌گیرد که برای تولید ۶۲۱ مایل (۱۰۰۰ کیلومتر) در نسخه تولیدی کافی است. همچنین می‌تواند تا ارتفاع ۸۲۰۰ فوتی بالا برود و دارای سرعت ۱۸۶ مایل در ساعت (۳۰۰ کیلومتر در ساعت) است. کلاین ویژن اضافه می‌کند که AirCar می‌تواند در دوازده ماه آینده برای پرواز از قبل تأیید شود و تولید آن از اواسط سال ۲۰۲۳ شروع شود. تیم مهندسی Klein Vision بیش از ۱۰۰ هزار ساعت را صرف توسعه و آزمایش نمونه اولیه AirCar دو سرنشینه کرد.

تولید AirCar 

قایق پرنده

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، AirCar در چهار نسخه تولید خواهد شد. یک AirCar دو و چهار صندلی در خط لوله وجود دارد، و Klein Vision نیز در حال کار بر روی یک مدل دو موتوره با عملکرد بالا و یک قایق پرنده مفهومی است. در این مرحله، ما مطمئن نیستیم که آیا قایق پرنده با چهار چرخ مانند AirCar عرضه خواهد شد، اما به نظر می‌رسد که Klein Vision تمام پایه‌های پوشش داده شده برای تحقق اشتیاق بشریت برای پرواز را دارد.

ما همچنین ترافوجیا ترانزیشن را زیر نظر داریم، یک خودروی پرنده مشابه با دو صندلی، بال‌های تاشو و یک پیشرانه هیبریدی بنزینی. سازمان هوانوردی فدرال (FAA) اخیراً پس از تکمیل ۸۰ روز آزمایش پرواز در فوریه گذشته، ۲۰۲۱، گواهی صلاحیت هواپیمای سبک ویژه (LSA) را به Transition اعطا کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=2945

دیدگاه شما

آخرین اخبار