نوسازی بیش از ۲۵ هزار دستگاه خودروی تجاری
کد خبر: ۳۰۱۴ | تاریخ انتشار : ۲۴-۱۲-۱۴۰۰ - ۹:۱۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از برنامه ریزی برای نوسازی ۲۵ تا ۳۰ هزار دستگاه خودروی تجاری با مصوبه جدید شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛«امیرحسین قناتی» افزود: این مهم توسط خودروسازان داخلی و با استفاده از ظرفیت آنها اجرایی خواهد شد و شامل ترکیبی از خودروهای کشنده، اتوبوس، مینی‌بوس، کامیون و کامیونت خواهد بود.

وی بیان‌داشت: هرچند برای تامین نیازها در این حوزه موضوع واردات نیز مطرح است، اما تا زمانی که ظرفیت تولید داخل وجود داشته باشد، از توان شرکت‌های ایرانی استفاده خواهد شد.

قناتی معتقد است نوسازی ۲۵ تا ۳۰ هزار دستگاه خودروی تجاری، پاسخگوی نیاز کشور خواهد بود که عمده آن صرف جایگزینی خودروهای فرسوده می‌شود تا مشکلات آلایندگی هوا نیز کاهش یابد.

وی در پاسخ به اینکه کمبود تیراژ سبب شده تا استقبال خوبی از سوی قطعه‌سازان داخلی برای ساخت قطعات خودروهای تجاری شاهد نباشیم، خاطرنشان‌کرد: تیراژ بیش از ۲۵ هزار دستگاهی در نظر گرفته شده در موضوع نوسازی، فعالیت قطعه‌سازان در این حوزه را توجیه‌پذیر خواهد کرد.

معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو، هدفگذاری یاد شده را خوشبینانه ندانست و گفت:‌ نباید نگاه‌مان به عقب و سال‌هایی که گذشت باشد، معتقدیم برنامه نوسازی طراحی شده قابل تحقق است.

وی یادآور شد: در طرح نوسازی ناوگان تجاری، با مصوبه شورای اقتصاد تسهیلات کم‌بهره برای مشتریان از طریق شبکه بانکی در نظر گرفته شده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها:, , , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=3014

دیدگاه شما

آخرین اخبار