انگلیس خودروهای زرهی به اوکراین ارسال می‌کند
کد خبر: ۳۶۹۲ | تاریخ انتشار : ۱۸-۰۱-۱۴۰۱ - ۹:۱۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

وزارت دفاع انگلیس در حال برنامه‌ریزی برای ارسال خودروهای زرهی به اوکراین بعنوان بخشی از عملیات نبرد با روسیه است.

به گزارش ماشین نیوز ؛در ادامه تلاش‌های غرب برای تجهیز اوکراین به منظور مقابله با روسیه، روزنامه انگلیسی «تایمز» انگلیس گزارش کرد که انگلیس در حال برنامه‌ریزی برای ارسال خودروهای زرهی به اوکراین است.

در این گزارش آمده است گزینه‌هایی که وزارت دفاع انگلیس برای ارسال به اوکراین تحت بررسی قرار داده است شامل یک وسیله نقلیه گشت‌زنی حفاظت‌شده چون «ماستیف» یا خودرویی چون «جکل» می‌شود که می‌توان از آن بعنوان یک خودروی گشت‌زنی شناسایی یا دوربرد استفاده کرد.

روزنامه تایمز به نقل از یک منبع دفاعی انگلیس گزارش کرد که وسایل نقلیه مذکور فاقد تجهیزات حساس هستند و ارتش انگلیس برای ارائه نکات آموزشی استفاده از این خودروهای زرهی به اوکراین اعزام می‌شوند.

این روزنامه انگلیسی همچنین گزارش کرده است که مقام‌های دفاعی انگلیس طی روزهای آینده حمایت‌های بیشتر از اوکراین از جمله در خصوص ارسال موشک‌های ضدتانک و ضدهواپیما به این کشور اروپایی را اعلام خواهند کرد.

پس از خروج نیروهای روسیه از شهرهای حومه کی‌یف، اوکراین و همپیمانان غربی این کشور، سناریوی جدیدی را برای متهم کردن روسیه به قتل عام غیرنظامیان به راه انداختند و مقام‌های اوکراینی مدعی شدند که در برخی مناطق به خصوص در شهر بوچا جسد تعداد زیادی غیرنظامی در خیابان‌های شهر دیده شده که ظاهراً توسط نظامیان روسیه به قتل رسیده‌اند.با اینحال مقام‌های روس می‌گویند که وقایع بوچا ساختگی است و تلاش غرب برای فضاسازی علیه روسیه است.

ارسال خودروهای زرهی انگلیس به اوکراین در شرایطی صورت می‌گیرد که گزارش رسانه‌ها نشان می‌دهد که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس قصد دارد تا از «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان بخواهد تا تحریم‌های بیشتری را علیه مسکو اعمال کند.

نخست‌وزیر انگلیس روز سه‌شنبه  هفته پیش نیز گفته بود، اعلام آتش‌بس در اوکراین برای رفع تحریم‌های روسیه کافی نیست و در این خصوص توضیح داد: «آتش‌بس به تنهایی برای رفع تحریم‌ها علیه روسیه کافی نیست.فشار بر [ولادیمیر] پوتین باید از طریق اقدامات اقتصادی (تحریم) بیشتر و فراهم کردن کمک نظامی بیشتر جهت اطمینان از تغییر مسیر کامل روسیه ادامه پیدا کند».

اقدامات لندن در اعمال تحریم‌های متعدد علیه مسکو و افزودن چهره‌های ارشد رسانه‌ای روسیه به فهرست تحریم‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که انگلیس به دنبال آغاز بحران اوکراین، علاوه بر در ارائه کمک‌های تسلیحاتی و مالی به اوکراین، مواضع تندی علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اتخاذ کرده است.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=3692

دیدگاه شما

آخرین اخبار