افزایش ۱۲۰ درصدی فروش خودروهای الکتریکی
کد خبر: ۴۲۷۹ | تاریخ انتشار : ۳۰-۰۱-۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

امسال، خریداران در سراسر جهان برای خرید خودروهای الکتریکی حتی با افزایش قیمت، مشتاق هستند و افزایش هزینه‌های باتری نمی‌تواند فروش خودروهای الکتریکی را کاهش دهد.

به گزارش ماشین نیوز ؛تقاضا برای خودروهای الکتریکی در سال جاری، با وجود اینکه میانگین هزینه باتری‌های یون لیتیوم از ۱۰۵ دلار در سال گذشته و به ۱۶۰ دلار در هر کیلووات ساعت در سه ماهه اول افزایش یافته، همچنان بالاست. هزینه‌ها به دلیل اختلالات زنجیره تامین، تحریم فلزات روسیه و گمانه‌زنی سرمایه‌گذاران افزایش یافت.

پرفروش‌ترین خودروی برقی در چین، برای خودروی کوچک‌تر هزینه باتری بالاتر تقریبا ۱۵۰۰ دلار را اضافه می‌کند که معادل ۳۰ درصد بیشتر از قیمت اصلی است. با این حال، پس از حمله روسیه به اوکراین، قیمت بنزین و سوخت دیزل برای خودروهای احتراق داخلی به شدت افزایش یافته است و کارشناسان همچنین اظهار کردند: با وجود اقتصاد ناپایدار، افراد بیشتری خودروهای برقی را انتخاب می‌کنند و نگرانی‌های زیست‌محیطی نیز در این انتخاب تاثیر داشته است.

قیمت خودروهای الکتریکی برای سازندگان تسلا افزایش دو رقمی یافته است و امکان افزایش بیشتر نیز خواهد بود اما تحلیلگران بر این باورند که این افزایش هزینه‌ها باید به خودروسازان منتقل شود. مارکوس شافر، مدیر ارشد فناوری گروه مرسدس بنز اظهار کرد: سازندگان خودروهایی مانند مرسدس بنز در صورت ادامه افزایش قیمت مواد اولیه، احتمالا افزایش قیمت را به مشتریان خود تغییر خواهند داد اما خریداران خودروهای برقی تاکنون منصرف نشده‌اند.

طبق برآوردها به نقل از رویترز، فروش جهانی خودروهای الکتریکی در سه ماهه اول نزدیک به ۱۲۰ درصد افزایش یافت. نیو، اکسپنگ و لی آتو در چین رکورد فروش خودروهای الکتریکی را در ماه مارس به ثبت رساندند. تسلا رکورد تحویل ۳۱۰ هزار خودروی برقی را در سه ماهه اول ارائه کرد.

بسیاری از افراد جوان برای خرید خودرو، تصمیم‌های فراتر از صرفه اقتصادی را در نظر می‌گیرند و مشتاق برای خودروهای الکتریکی هستند زیرا این وسایل نقلیه برای کره‌زمین بهتر هستند و موضوع رانندگی با خودروهای گازسوز ارزان‌تر را نادیده می‌گیرند.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=4279

دیدگاه شما

آخرین اخبار