ساخت دستگاه عیب یاب خودروهای انژکتوری
کد خبر: ۴۹۳۰ | تاریخ انتشار : ۱۸-۰۲-۱۴۰۱ - ۷:۱۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت دستگاه عیب یاب خودروهای انژکتوری و اسمارت دیاگ شد که در صنعت خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛صنعت خودرو از جمله حوزه هایی است که اگر مسیر برای ورود نوآوری ها به بازار داخلی آن باز شود قطعا وضعیت مطلبو تری خواهد یافت و رونق می گیرد.

رقابت در این زمینه می تواند راهگشای استفاده از نوآوری ها و خلاقیت هایی باشد که زمینه تحول فناورانه این صنعت را فراهم می کند. رقابت میان تولیدکنندگان این حوزه در دریافت خدمات و محصولاتی که در مرز دانش تولید می شوند و می توانند سطح کیفی، امنیت و تقاضای مردمی برای تولیدات داخلی را افزایش دهند.

این خدمات و محصولات که با تلاش شرکت های دانش بنیان به تولید می رسند با قیمتی مناسب تر و کارآمدتر برای خودروهای داخلی قابل استفاده هستند و می توانند نیازهای داخلی را پاسخ دهند. صنعت خودرو عرصه ای است که در چند حوزه میزان تولید، کیفیت قابل رقابت و استفاده از نوآوری ها و فناوری های نوظهور می توانند توسعه یابند.

اگر خودروسازان بازار را برای ورود تولیدات دانش محور شرکت های دانش بنیان باز کنند، این مجموعه ها ظرفیت رفع همه نیازها و ارتقای کیفی محصولات تولیدی را دارند. مثلا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط یک شرکت دانش‌بنیان دو محصول تولید شده که عیب خودروهای انژکتوری و تست سیم‌کشی و شبیه‌سازی سنسورهای خودرو را بومی‌سازی کرده است.

دستگاه عیب یاب خودروهای انژکتوری در حوزه خدمات پس از فروش و آموزش کاربرد دارد. به‌جز این محصول، تست سیم‌کشی و شبیه‌سازی سنسورهای خودرو، دستگاه دانش‌بنیان دیگری است که آن هم در این حوزه کاربردی‌های مختلف دارد و به‌نوعی مکمل دستگاه عیب خودرو محسوب می‌شود.

این محصول دارای سخت‌افزار قدرتمند صنعتی با کیفیت و کانکتورهای بادوام و پشتیبانی از زبان‌های مختلف، باتری داخلی و شارژر مستقل جهت اتصال به برق شهر و شارژ اتوماتیک از طریق اتصال به خودرو و محیط گرافیکی جذاب و کاربرپسند است.

اسمارت دیاگ دستگاهی بسیار سبک، قابل‌حمل و بدون نیاز به لپ‌تاپ یا کامپیوتر است که قابلیت عیب‌یابی خودروهای داخلی و خارجی را به‌صورت تخصصی دارد.

این محصول قابلیت عیب‌یابی موتور، گیربکس، ضد سرقت، ترمز ضد قفل، کیسه هوا، تهویه مطبوع و عیب‌یابی تخصصی خودروهای دوگانه‌سوز را دارد. همچنین قابلیت شناسایی اتوماتیک، عیب‌یابی، نمایش و پاک کردن کدهای خطا، نمایش پارامترها، نمایش منحنی گرافیکی سنسورها و پارامترها، تست عملگرها، پیکربندی، تعریف کلید و ریموت، کد خوان سوییچ، فلش، دانلود و تبدیل ایسیوها با سرعت بسیار بالا را نیز دارا است.

دستگاه عیب‌یاب خودروهای انژکتوری یا اسمارت دیاگ در خیلی از حوزه‌های صنعتی به‌خصوص خدمات پس از فروش خودروسازان، خط تولید، تعمیرگاه‌های بزرگ خصوصی، آموزش در دانشکده‌ها و سازمان فنی و حرفه‌ای و موارد بسیار دیگر کاربرد دارد.

این دو دستگاه مکمل یکدیگر هستند و کاملاً بومی‌سازی شده‌اند. تعدادی زیادی دستگاه تاکنون تولید شده و تعدادی هم به عراق و سوریه صادر شده است، در حال حاضر در این شرکت ۵۰ نفر مستقیم و در حدود ۲۵۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=4930

دیدگاه شما

آخرین اخبار