تولید خودروهایی که راه می‌روند
کد خبر: ۴۹۶۴ | تاریخ انتشار : ۱۸-۰۲-۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

شرکت هیوندایی بعد از تولید آزمایشی یک ربات چهارپا با قابلیت راه رفتن قصد دارد این محصول را در کارخانه خود در مونتانا توسعه دهد.

به گزارش ماشین نیوز ؛هیوندایی قصد دارد ظرف ۵ سال آینده ۲۰ میلیون دلار در زمینه توسعه استودیوی افق جدید سرمایه گذاری کند تا در نهایت خودرویی بسازد که توانایی راه رفتن نیز داشته باشد. انتظار می رود ۵۰ نفر در این مرکز جدید مشغول به کار شوند.

هیوندایی در بیانیه ای مطبوعاتی تصریح کرده که این مرکز در پردیس نوآوری دانشگاه ایالتی مونتانا در بوزمن قرار خواهد گرفت و “واحدی متمرکز بر توسعه وسایل نقلیه حرکتی” خواهد بود.

هیوندای توضیح داده که کارکنان تأسیسات مونتانا به مساحت ۱۵۰۰۰ فوت مربع، با ساخت خودروی خودران هیوندای TIGER و خودروی راه رونده Elevate شروع به کار خواهند کرد.

هیوندای اولین بار در سال ۲۰۱۹ از خودروی مفهومی Elevate رونمایی کرد و یک وسیله نقلیه تمام زمینی را به نمایش گذاشت که عملاً غیرقابل توقف است زیرا می تواند روی چرخ های خود حرکت کند و همچنین در زمین های ناهموار راه برود.

خودروی مفهومی مذکور دارای چهار چرخ الکتریکی است که هر یک روی یک پایه رباتیک با چندین مفصل نصب شده اند تا در نقاط مختلف خم شوند و بچرخند. این طراحی به وسیله نقلیه اجازه می دهد تا خود را از روی موانع بلند کند و همچنین از روی لبه های برآمده پایین بیاید.

 

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=4964

دیدگاه شما

آخرین اخبار