پیوند خودروسازی با دانشگاه ضروری است
کد خبر: ۵۰۰۵ | تاریخ انتشار : ۱۹-۰۲-۱۴۰۱ - ۸:۱۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

– شرکت کنندگان در همایش تخصصی صنعت خودرو و چالش های کارآفرینی توسعه صنعتی ایران پیوند صنعت و دانشگاه در صنایع خودروسازی در زمینه ایجاد بستر کارآفرینی، سرمایه گذاری و توسعه فناورانه این صنعت را ضرورتی انکار ناپذیر عنوان کردند.

به گزارش ماشین نیوز ؛در بیانیه پایانی این همایش همچنین بر استفاده از پژوهش ها و آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژیک جهان تاکید شده است.

امروز همایش یک روزه “صنعت خودرو و چالش های کارآفرینی توسعه صنعتی ایران” در دانشگاه تهران با حضور جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور و نیز متخصصان و پژوهشگران صنایع به منظور هم اندیشی و نقادی و ارایه راه حل و توسعه صنعایع در زمینه صنعت خودرو برگزار شد.

برگزار کنندگان هدف اصلی از این کنفرانس را استحکام  پیوند دانشگاه و صنعت ذکر کردند و در طی آن  صنایع خودروسازی و چالش های توسعه صنعتی ایران، کارآفرینی مبتنی بر پارادایم های اقتصاد نوین و فناوری دانش بنیان و تحولات و آینده صنعت خودروسازی در ایران مورد بحث قرار گرفت و مدیریت زنجیره تامین صنایع خودروسازی و رشد همسوی صنایع کوچک و ارایه تحلیل ها و بررسی های مقایسه ای صنعت خودرو در ایران با دیگر خودروسازان جهان و ضرورت تحول در نظام حقوقی صنعت خودرو از سوی صاحب نظران مطرح شد.

با توجه به جمع بندی نظرات ارایه شده در همایش بر چند موضوع تاکید و در بیانیه پایانی تشریح شده است که علاوه بر مورد ضرورت پیوند صنایع خودروسازی و دانشگاه از لزوم مداخله دولت و مجلس سخن گفته شده است.

در بخشی از بیانیه آمده است: صنایع خودروسازی از صنایع راهبردی و موتور محرک و لوکوموتیو بسیاری از صنایع است که می تواند زمینه ایجاد کسب و کارهای جدید و رفاه مردم را بر حسب نوآوری و استفاده از فناوری های نوین در کشور فراهم نمایدو ضروری است دولت و مجلس به عنوان کارگزار منافع ملی با تجدید نظر اساسی در سیاستگذاری ها، راهبردها و مدیریت این صنعت با رویکرد ایجاد راهبردهای کارآفرینی فناورانه و تقویت بخش خصوصی واقعی بویژه در زمینه قطعه سازی و حمایت از کارآفرینان را با استفاده از نظر متخصصان و صاحبنظران با فراخوانی و مشارکت دانشگاهیان به صورت جدی در دستور کار قرار دهند.

همچنین می خوانیم:  با تحول در ساختار تولید و خدمات بر اثر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و فناوری های جدید مثل هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء و تغییر پارادایم در کارآفرینی، تولید، توزیع و مصرف انواع کالاها و خدمات صنایع خودروسازی و آینده پژوهی و آینده نگری در این صنعت و حل مشکلات اجتماعی و رفاهی و تعمیق فرایند صنعتی شدن و ایجاد ارزش های رفاهی و تولید ثروت و پیشرفت کشور و پایش این امور دانشگاههای کشور مسئولیت مضاعف دارند.

در بیانیه این همایش تاکید شده است: دانشگاه تهران با محوریت دانشکده کارآفرینی و دعوت مشارکت دیگر دانشگاه های کشور با عنایت به طرح این مساله ملی در همایش کنونی و بررسی مشکلات موجود در فرایند کارآفرینی صنایع خودروسازی و ضرورت کمک به سیاستگذاری و برنامه ریزی و مدیریت تخصصی واقع بینانه برای صنعت خودرو به منظور ساماندهی دانش و استفاده از فناوری های برتر در جهت بهره برداری از منابع انسانی و مادی موجود در کشور و جهان با فراخوانی مقالات علمی، تخصصی کنفرانس ملی صنعت خودروسازی در ایران را در پاییز ۱۴۰۱ برگزار می کند.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=5005

دیدگاه شما

آخرین اخبار