خودروی پرنده برقی در آسمان پرواز می کند
کد خبر: ۵۸۵۱ | تاریخ انتشار : ۰۱-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

یک خودروی پرنده برقی که با الهام از یک انیمیشن ساخته شده، می تواند با سرعت ۶۳ مایل و به مدت ۲۰ دقیقه پرواز کند. وزن آن نیز ۸۶ کیلوگرم است.

به گزارش ماشین نیوز ؛تا مدتی قبل خودروهای پرنده بخشی از داستان ها و فیلم های علمی تخیلی بودند اما اکنون محققان انواع مختلفی از آنها را ابداع کرده اند. در همین راستا توسعه دهندگان با الهام از یک کارتون علمی تخیلی به نام «جتسونز» خودروی پرنده ای به نام «جتسون وان» را ابداع کرده اند.

این وسیله نقلیه برقی عمود پرواز می تواند با یک بار شارژ، مسافت ۲۰ مایل را طی کند و حداکثر سرعت آن نیز ۶۳ مایل برساعت است. توسعه دهندگان این ابزار ادعا می کنند همه می توانند با پرداخت ۹۲ هزار دلار به راحتی این خودرو را بخرند و استفاده کنند.

خودروی پرنده برقی ۸۶ کیلویی در آسمان پرواز می کند

«جتسون وان» در اکتبر ۲۰۲۱ میلادی رونمایی و با محبوبیت زیادی روبرو شد و عده زیادی برای خرید آن سفارش ثبت کردند. همچنین خودروی پرنده مذکور با وزن ۸۶ کیلوگرم می تواند به مدت ۲۰ دقیقه پرواز کند. شارژ باتری آن نیز ۲ ساعت طول می کشد. وسیله نقلیه به وسیله یک فرمان و اهرم کنترل می شود.

درهمین راستا شرکت سوئدی-لهستانی «جتسون» که این وسیله نقلیه را می سازد، ویدئوی جدیدی را منتشر کرده که در آن یک خلبان در حال هدایت خودروی پرنده دیده می شود.

در ویدئو مذکور یک خلبان ناشناس به طور حرفه ای خودروی پرنده را بر فراز مراتع و درختان هدایت می کند.

البته خودروی پرنده مذکور در کشورهای مختلف با محدودیت های متعددی روبرو است و این بدان معنا است که هم اکنون نمی توان در شهرها از آن استفاده کرد. اما سازندگان «جتسون وان» معتقدند همزمان با تمایل مردم به حرکت در آسمان به جای جاده، این روند نیز تغییر می کند.

 

منبع: مهر

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=5851

دیدگاه شما

آخرین اخبار