تشبیه طرح مفهومی خودروی جدید اپل به تابوت
کد خبر: ۵۸۶۰ | تاریخ انتشار : ۰۱-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

اخیرا تصاویری از پتنت خودروی جدید اپل منتشر شده و برخی از کابران آن را به تابوت تشبیه کردند.

به گزارش ماشین نیوز ؛طبق یک پتنت جدید، خودروی مورد انتظار اپل می تواند به جای پنجره های سنتی، صفحه نمایش مجازی در داخل خانه داشته باشد.

 این شرکت فناوری حق اختراع یک سیستم خودروی واقعیت مجازی را به ثبت رسانده است که “نماهای مجازی” را با حرکت فیزیکی خودرو در حین حرکت مطابقت می دهد. به عنوان مثال، اگر خودرو در حال پایین رفتن از تپه باشد، سیستم می تواند تصویر مجازی از ترن هوایی را نمایش دهد.

حق ثبت اختراع نشان می‌دهد که صندلی‌های داخل خودرو به گونه‌ای حرکت می‌کنند که با تصاویر بصری مطابقت داشته باشند، مانند یک تجربه سینمایی همه جانبه. اما این بدان معناست که نماهای زودگذر از دنیای واقعی – مانند یک کلیسای جامع قرون وسطایی زیبا یا تپه های ساحلی خیره کننده – به طور کامل با گرافیک مجازی جایگزین خواهند شد.

تصاویری از طرح مفهومی جدید از ظاهر این خودرو در رسانه های اجتماعی دست به دست می شود که باعث تمسخر آن از سوی برخی از کاربران شد و در مواردی آن را با یک تابوت مقایسه کردند.

/

ثبت اختراع جدید توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده اعطا شد و در تاریخ ۳ می در فهرست قرار گرفت. اپل در این پتنت می‌گوید: “سیستم واقعیت مجازی ممکن است صحنه‌های مجازی را ارائه دهد که با نشانه‌های بصری و حرکات فیزیکی سرنشینان مطابقت داشته باشد. این سیستم ممکن است با جایگزین کردن چشم‌انداز دنیای واقعی با محیط‌های مجازی، تجربیات واقعیت مجازی فراگیر را ارائه دهد.”

/

سیستم‌های فعال خودرو و یا سیستم‌های کنترل خودرو را می‌توان با یک سیستم واقعیت مجازی ترکیب کرد تا جلوه‌های فیزیکی را با تجربیات مجازی ارائه دهد. زمانی که مسافری خسته است یا علائم بیماری حرکت را نشان می دهد، ممکن است محیط های پیش فرض تغییر کند.

این وسیله نقلیه می‌تواند قاب‌های مجازی را حداقل بر روی یکی از پنجره‌های خودرو نمایش دهد تا نمای مجازی سه بعدی از سرنشینان ارائه کند. مسافران مجبور نخواهند بود از ابزار واقعیت مجازی استفاده کنند. در عوض، فضای داخلی خودرو کار این ابزار را انجام خواهد داد. برای اینکه این ویژگی طراحی خاص کار کند، وسیله نقلیه کاملاً مستقل خواهد بود و خود را در مسیری از پیش برنامه ریزی شده حرکت می دهد.

اپل می‌گوید این طراحی می‌تواند به مبارزه با بیماری حرکتی کمک کند، بیماری که سرنشینان معمولاً هنگام تماشای فیلم یا صفحه نمایش در ماشین تجربه می‌کنند.

گزارش های اخیر نشان می دهد که کار روی خودروی اپل همچنان ادامه دارد، اگرچه این شرکت در مورد پیشرفت آن اطلاعات زیادی را ارائه نمی دهد. به گفته منابع به نقل از رویترز در پایان سال ۲۰۲۰، این شرکت سال ۲۰۲۴ را برای تولید این خودرو  هدف قرار داده است، اگرچه به گفته روزنامه انگلیسی دیلی میل، همه گیری ویروس کرونا ممکن است منجر به به تعویق افتادن این تاریخ شده باشد.

/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 
برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=5860

دیدگاه شما

آخرین اخبار