برخی کشورها خودرو را قسطی و با سود صفر می‌فروشند!
کد خبر: ۶۳۹۷ | تاریخ انتشار : ۱۱-۰۳-۱۴۰۱ - ۷:۳۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: شکاف بین عرضه و تقاضا در کشور ما افزایش یافته در حالی که برخی کشورها خودرو را قسطی و با سود صفر می‌فروشند.

به گزارش ماشین نیوز ؛قاسمیان عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت می گوید: اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و حاشیه بازار افزایش یافته و تازمانی که عرضه و تقاضا به نقطه تعادل نرسند، این اختلاف قیمت وجود خواهد داشت.

به گفته قاسمیان چه از طریق تولید داخل و چه از طریق واردات باید به عطش بازار جواب داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل عرضه زیاد، خودروساز مجبور می شود خودرو را با سود صفر درصد به مشتریان عرضه کند تا تولید را ادامه دهد.

پیشتر محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه گفته بود که اکنون اختلاف قیمت  برخی خودروها بین کارخانه تا حاشیه بازار به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است .

یکسال پیش با هدف متناسب سازی عرضه و شفافیت در قیمت گذاری، فروش خودرو در بورس کالا مطرح شد؛ با این حال آقای قاسمیان می گوید با عرضه خودرو در بورس امکان اصلاح قیمت وجود ندارد چرا که بورس با حالت مزایده ای که دارد شرایط را بدتر خواهد کرد.

در طرف مقابل اما آقای سیاوش وکیلی کارشناس بازار سرمایه گفته در هر صورت مصرف‌کننده نهایی همیشه بهای بازار آزاد را جهت خرید خودرو می‌پردازد و چه بهتر که این تفاوت قیمتی نصیب تولید کننده شود.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ بود که یکی از خودروسازان بخش خصوصی اولین محصول خود را در بورس کالا عرضه کرد. این محصول حدود ۱۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار به فروش رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:, , , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=6397

دیدگاه شما

آخرین اخبار