افزایش ۶۶ درصدی سفرهای جاده‌ای در تعطیلات اخیر
کد خبر: ۶۵۴۴ | تاریخ انتشار : ۱۶-۰۳-۱۴۰۱ - ۸:۲۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سفرهای جاده‌ای مردم در چند روز تعطیل اخیر افزایش ۶۶ درصدی را نسبت به همین ایام در سال گذشته تجربه کرد و مثل همیشه پایتخت بیشترین خروجی خودرو را داشت و استان‌های شمالی بیشترین مسافر را در خود جای دادند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ بر اساس گزارش تردد تعطیلات نیمه خرداد امسال از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور، در روز ۱۴ خرداد ماه یک میلیون و ۸۱۱ هزار و ۸۸۰ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی تردد کردند و متوسط تردد روزانه از ابتدای ایام تعطیل یعنی چهارشنبه ۱۱ خرداد تا دو روز پیش یعنی ۱۴ خرداد ماه دو میلیون و ۱۱۴ هزار و ۲۴۸ خودرو بود. البته بیشترین سفرهای جاده‌ای مربوط به پنجشنبه هفته گذشته (۱۲ خرداد ماه) با بیش از دو میلیون و ۴۳۹ هزار وسیله نقلیه است.

افزایش ۶۶ درصدی سفرهای جاده‌ای در تعطیلات اخیر

آمارها نشان می‌دهد که ترددهای بین استانی در این ایام ۶۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۳۳ درصد و ۱۷درصد نسبت به سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ رشد داشته است.

افزایش ۶۶ درصدی سفرهای جاده‌ای در تعطیلات اخیر

بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان، در همین ایام بیش از هفت میلیون و ۲۴۲ هزار و ۱۰۰ پلاک خودرو با ترکیب مبدأ استان‌های مختلف در محورهای برون شهری رویت شدند که از این تعداد شش میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۰۰ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی مردم بوده است. همچنین از این تعداد بیش از حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار پلاک مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده و به ترتیب استان‌های مازندران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین پلاک‌های مشاهده شده در محورهای مواصلاتی را داشته‌اند.

افزایش ۶۶ درصدی سفرهای جاده‌ای در تعطیلات اخیر

نقشه تخلیه و انباشت خودروها در سراسر کشور نشان می‌دهد که استان‌های مازندران و گیلان به ترتیب با بیش از ۱۵۰ هزار و ۱۶۶ هزار پلاک غیر بومی بیشترین انباشت خودرو را تجربه کردند که نشان می‌دهد مقصدهای اول و دوم سفرهای اخیر مردم بوده‌اند و بیشترین سفر از استان تهران با تخلیه بیش از ۴۷۳ هزار خودرو انجام شده است.

افزایش ۶۶ درصدی سفرهای جاده‌ای در تعطیلات اخیر

از سوی دیگر آمار ترددهای بین‌استانی به تفکیک استان‌ها نشان می‌دهد که استان‌های گیلان، اردبیل، مازندران و خراسان شمالی با ۱۲۸ درصد، ۱۲۵ درصد، ۹۵ درصد و ۸۸ درصد افزایش ورودی و خروجی خودرو نسبت به سال گذشته بیشترین ترددهای بین استانی را تجربه کردند و در جاده چالوس، محور هراز، محور فیروزکوه، آزادراه قزوین – رشت، آزادراه تهران – کرج، آزادراه کرج – قزوین، تهران – قم و تهران – ساوه بیشترین تردد انجام شده است.

مبع: ایسنا

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=6544

دیدگاه شما

آخرین اخبار