جنسیس GV ۶۰؛ خودرویی برای سال ۲۰۲۳
کد خبر: ۶۷۴ | تاریخ انتشار : ۲۶-۱۰-۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

GV۶۰ پلت فرم مشترکی با هیوندای آیونیک ۵ و شاسی بلند‌های کیا EV۶ دارد و در سال آینده در کنار سدان G۸۰ برقی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ماشین نیوز ؛ GV۶۰ مدل جدیدی برای جنسیس و سومین شاسی بلند این برند در هنگام عرضه به بازار خواهد بود. جنسیس می‌گوید انتظار می‌رود تحویل این خودرو در ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ آغاز شود، که ما را به این باور می‌رساند که این خودرو‌ها به عنوان مدل‌های ۲۰۲۳ شماره گذاری خواهند شد.

جنسیس در حال آماده سازی دومین مدل الکتریکی برای سری خودرو‌های لوکس است، GV۶۰ پلت فرم مشترکی با هیوندای آیونیک ۵ و شاسی بلند‌های کیا EV۶ دارد و در سال آینده در کنار سدان G۸۰ برقی قرار خواهد گرفت.

GV۶۰ دارای ظاهری شبیه سایر مدل‌های جنسیس است، اما فاقد جلوپنجره بزرگ ذوزنقه‌ای این برند است که بین چراغ‌های جلوی وجود دارد و اکنون جلوپنجره باریک‌تری را در سپر جلو جایگزین می‌کند. در داخل، کابین GV۶۰  با یک صفحه نمایش یکپارچه بزرگ که به عنوان  سیستم اطلاعات سرگرمی عمل می‌کند، وجود دارد.

جنسیس

 

جنسیس هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت منتشر نکرده است اما گفته است که چه ویژگی‌هایی در GV۶۰ استاندارد و اختیاری خواهد بود. احتمالا این خودرو با قیمت اولیه حدود ۵۵ هزار دلار به فروش رود. این خودر می تواند با رقبایی مانند آئودی Q۴ e-tron آینده، ولوو XC۴۰ Recharge و C۴۰ Recharge کوپه رقابت کند.

جنسیس

 

سه پیشرانه مختلف ارائه خواهد شد که با یک سیستم دیفرانسیل عقب متشکل از یک موتور الکتریکی ۲۲۵ اسب بخاری شروع می‌شود و به سیستم چهارچرخ محرک متصل است. یک مدل پرفورمنس نیز با دو موتور، چهار چرخ متحرک استاندارد و قدرت ترکیبی ۴۲۹ اسب بخار ارائه خواهد شد. جنسیس ادعا می‌کند که مدل برتر قادر است تنها در ۴.۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

جنسیس

 

GV۶۰ به‌عنوان کوچک‌ترین SUV در خط جنسیس، به اندازه مدل‌های GV۷۰ و GV۸۰ بزرگ‌ نیست. با این حال، طراحی داخلی منحصر به فردی را ارائه می‌دهد که از نظر ظاهری با تکنولوژی پیشرفته‌تر است. جنسیس در این خودرو برخی ویژگی‌های جالب را ادغام کرده است که از جمله آنها می توان به انتخابگر دنده که هنگام پارک وارونه می‌شود و ظاهری شبیه به یک توپ کریستالی دارد، اشاره کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

جنسیس

 

GV۶۰ همچنین دارای برخی فناوری‌های جدید است، مانند سیستم تشخیص چهره که به مالک اجازه می‌دهد بدون نیاز به کلید، قفل خودرو را باز کرده و روشن کند. سایر فناوری‌های بیومتریک مانند خوانندگان اثر انگشت نیز در طراحی SUV گنجانده شده‌اند.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=674

دیدگاه شما

آخرین اخبار